hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کسب و کارهای فرهنگی هنری آسیب دیده در بحران کرونا تسهیلات دریافت می کنند

کسب و کارهای فرهنگی هنری آسیب دیده در بحران کرونا تسهیلات دریافت می کنند

رییس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به اطلاع کلیه کسب و کارهای فرهنگی و هنری استان که در بحران کرونا آسیب دیده اند می رساند، برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام نمایند.

مشهد مقدس رویداد امروزمهدی یونسی با بیان این خبر افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت نام کسب و کارهای فرهنگی هنری به شدت آسیب دیده در بحران کرونا جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا کرده است.

 وی بیان کرد: سامانهhttps://corona-kara.mcls.gov.ir  برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده و رشته هایکسب و کارهای  آسیب دیده در سامانه تعریف شده که باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنند.

رییس گروه طرح و برنامه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: کسب و کارهایی که دارای کد کارگاه تامین اجتماعی(بنگاه رسمی)، متقاضیان فاقد کد بیمه و خویش فرمایی می توانند ثبت نام و تسهیلات دریافت کنند.

وی با بیان این که  ۲۰ بانک و موسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده است گفت

متقاضیان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی، باید فرایند ثبت‌نام و ارائه مشخصات اولیه را تکمیل کنند و سپس اطلاعات ثبت شده به بانک‌های عامل ارسال و مراحل پرداخت تسهیلات را آغاز کنند.

یونسی در خصوص شرایط استفاده از این تسهیلات برای متقاضیان دارای کد کارگاهی افزود: فعال بودن کسب و کارهاو عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است. مبلغ تسهیلات برای واحدهای تعطیل شده‌ اجباری مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای واحدهای کسب و کاری فعال تعطیل نشده‌ به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است. برای کسب و کارهای قالب کارفرمایی و خویش فرمایی فاقد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی؛ برای اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغالی 60 میلیون ریال، برای واحدهای کسب و کارهایی که امکان اثبات رابطه کارفرما –کارکن وجود ندارد صرفا به کارفرما مبلغ 60 میلیون ریال و برای واحدهای کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما-کارکن وجود دارد به ازای هر شاغل 80 میلیون ریال پرداخت می شود.

وی با بیان این که  وثیقه‌های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کارها متفاوت و با ارائه سفته معرفی ضامن خواهد بود، افزود: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه سال جاری در ۲۴ قسط پیش بینی شده است.

برای اطلاع از شیوه نامه ها و وثیقه های لازم به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه فرمایند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد