hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چای ماچا چیست؟ خواص چای ماچا برای بدن

چای ماچا چیست؟ خواص چای ماچا برای بدن

ماچا یک نوع چای سبز پودری است. چای ماچا از جمله نوشیدنی‌های پرطرفدار در چین و آسیا است. ماچا نوعی پودر بدست آمده از چای سبز است که علاوه بر خواص چربی‌سوز، بو و رنگ بسیار خوبی دارد.
چای ماچا چیست؟
ماچا نوعی چای سبز است که صدها سال است در چین و ژاپن از آن استفاده می کنند. ببرگها به پودری تبدیل می شوند که بسیار قوی تر از چای معمولی است.
 
چای ماچا چگونه ساخته شده است؟
حدود 2 هفته قبل از برداشت محصول ، کشاورزان ساختارهایی در اطراف گیاهان ایجاد می کنند تا روی آنها سایه بیندازند و تقریباً در تاریکی باقی می مانند. این کار تولید کلروفیل را افزایش می دهد ، میزان اسید آمینه را تقویت می کند و رنگ سبز تیره تری به گیاه می بخشد.
تصور می شود که این باعث می شود برگها نرمتر و شیرین تر شوند. بعد از برداشت ، برگهای چای به سرعت بخارپز می شوند ، سپس خشک می شوند و به مدت 20 دقیقه در فرهای گرم قرار می گیرند. سپس کارگران ساقه ها ، شاخه ها و سایر قسمت های غیرضروری را برداشته و برگ ها را به صورت پودر خرد می کنند.
 
خواص چای ماچا:
در اینجا 7 فواید سلامتی چای ماچا وجود دارد که همه آنها براساس علم است.
 
خواص چای ماچا, پودر ماچا چیستخواص چای ماچا
 
1. سرشار از آنتی اکسیدان 
چای ماچا سرشار از کاتچین است ، طبقه ای از ترکیبات گیاهی در چای که به عنوان آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کنند. آنتی اکسیدان ها به ثبات رادیکال های آزاد مضر کمک می کنند، رادیکال های آزاد مضر ترکیباتی هستند که می توانند به سلولها آسیب رسانده و باعث بیماری مزمن شوند.
 
هنگامی که پودر ماچا را به آب گرم برای تهیه چای اضافه می کنید ، چای حاوی تمام مواد مغذی از کل برگ است. در حقیقت ، با یک تخمین ، تعداد کاتچین های خاص در چای ماچا تا 137 برابر بیشتر از انواع دیگر چای سبز است.
مصرف چای ماچا در رژیم غذایی شما می تواند میزان مصرف آنتی اکسیدان را افزایش دهد ، که ممکن است به جلوگیری از آسیب سلولی کمک کرده و حتی خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن را کاهش دهد.
 
2.  محافظت از کبد 
کبد برای سلامتی بسیار حیاتی است و نقش مهمی در بیرون راندن سموم،متابولیسم داروها و پردازش مواد مغذی دارد. برخی از تحقیقات نشان داده اند که چای ماچا ممکن است به سلامت کبد شما کمک کند. 
 
3. تقویت عملکرد مغز 
برخی تحقیقات نشان می دهد که چندین مؤلفه موجود در چای ماچا می توانند به تقویت عملکرد مغز کمک کنند. چای ماچا حاوی مقادیر غلیظ تر کافئین نسبت به چای سبز است. مطالعات متعدد ، مصرف کافئین را به بهبود عملکرد مغز مرتبط کرده است.
چای ماچا همچنین حاوی ترکیبی به نام الآنانین است که اثرات کافئین را تغییر می دهد ، هوشیاری را تقویت می کند و به جلوگیری از افت انرژی که می تواند در پی مصرف کافئین ایجاد شود کمک می کند.
 
همچنین نشان داده شده است که الآنانین باعث افزایش فعالیت موج آلفا در مغز می شود ، که ممکن است به القای آرامش و کاهش سطح استرس کمک کند.
 
4. جلوگیری از سرطان
چای ماچا مملو از ترکیبات تقویت کننده سلامتی است. ماچا حاوی مقدار زیادی  اپی گالوکاتچین -3-گالات (EGCG) است ، نوعی کاتچین است که به نظر می رسد دارای خواص ضد سرطان قدرتمند است.
لوله های آزمایش و مطالعات حیوانات نشان داده اند که ترکیبات موجود در کونیا می توانند رشد سلول های سرطانی را مهار کنند.

 
خواص چای ماچا, پودر ماچا چیست فواید سلامتی چای
 
5. ارتقا سلامت قلب 
بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و تقریباً یک سوم از مرگ و میرها در افراد بالای 35 سال ایجاد می شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که نوشیدن چای سبز ، که دارای یک ماده مغذی مشابه ماچا است ، ممکن است به محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک کند. مطالعات نشان داده شده است که چای سبز میزان کلسترول LDL و همچنین تری گلیسیریدها را کاهش می دهد. همچنین ممکن است به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول LDL ، یکی دیگر از عوامل محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک کند.
 
6. کمک به کاهش وزن 
چای سبز به دلیل توانایی در کاهش وزن بسیار شناخته شده است. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد که ممکن است در افزایش سوخت و ساز و افزایش چربی سوزی و سرعت سوخت و ساز بدن کمک کند. یک مطالعه کوچک نشان داد که مصرف عصاره چای سبز در هنگام ورزش 17 درصد چربی سوزی را افزایش می دهد. اگرچه بیشتر این مطالعات بر چای سبز متمرکز شده است ، اما گیاه ماچا از همان گیاه تهیه می شود و باید تأثیر یکسانی داشته باشد.
 
تهیه چای ماچا :
شما می توانید با ریختن 1-2 قاشق چای خوری (2-4 گرم) از پودر ماچا داخل فنجان و اضافه کردن 2 اونس (59 میلی لیتر) آب گرم  و مخلوط کردن آنها یک چای سنتی و پرخاصیت آماده کنید. 
همچنین می توانید نسبت پودر ماچا به آب را بر اساس قوام مورد نظر خود تنظیم کنید.
برای یک چای رقیق تر، پودر را به نصف قاشق چای خوری (1 گرم) کاهش دهید و با 3-4 اونس (89- 118 میلی لیتر) آب گرم مخلوط کنید.
 
اگر یک چای غلیظ تر را ترجیح می دهید ، 2 قاشق چای خوری (4 گرم) پودر را فقط با 1 اونس (30 میلی لیتر) آب ترکیب کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد