hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استاندار گلستان: پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود تا اسفند ماه درگیر خواهیم بود

استاندار گلستان: پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود تا اسفند ماه درگیر خواهیم بود

استاندار گلستان گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی مانند ماسک زدن و اجتناب از حضور در اجتماعات رعایت نشود ممکن است این بیماری مانند اسفندماه شیوع پیدا کند و عزیزان بیشتری را از دست بدهیم.
هادی حق‌شناس شامگاه جمعه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کادر درمان در استان گلستان از اول اسفندماه سال گذشته زحمات فراوانی کشیدند و باید از این عزیزان تشکر ویژه داشته باشم.

وی افزود: در اسفندماه با رعایت همه مردم توانستیم از موج اول کرونا به سلامتی و با حداقلاز دست دادن عزیزان عبور کنیم و در فصل بهار فرصتی بود تا کادر درمان با استراحت احیا شود.

وی ادامه داد: تصور ما این بود که کشور به موج دوم کرونا مبتلا نخواهد شد اما تمام استان‌ها با گستردگی بیشتری درگیر موج دوم شدند.

استاندار گلستان با بیان اینکه تا اواخر خردادماه وضعیت مراکز درمانی به حالت عادی برگشته بود، گفت: در پایان فصل بهار تقریبا همه شهرهای گلستان در وضعیت عادی و سفید قرار داشتند اما از اول تیرماه گلستان مانند سایر استان‌های کشور شاهد موج دوم بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا بود.


حق شناس افزود: البته تعداد مبتلایان و بستری‌ها با موج اول در اسفندماه قابل مقایسه زیرا در موج اول درگیری با کرونا بیشتر بود اما اگر پروتکل‌های بهداشتی مانند ماسک زدن و اجتناب از حضور در اجتماعات رعایت نشود ممکن است این بیماری مانند اسفندماه شیوع پیدا کند و عزیزان بیشتری را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: از شهروندان و روستاییان گلستانی خواهشمندم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند به ویژه روستاییان که اکنون بخش قابل توجهی درگیر کرونا شده‌اند و زدن ماسک به عنوان یک امر لازم و ضروری و عدم حضور در اجتماعات می‌تواند منجر به کاهش تلفات کرونا شود.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: تا جایی که بتوانیم از اجتماعات گسترده مانند عروسی و عزاداری جلوگیری می‌کنیم اما بخشی از این اجتماعات ممکن است کوچک اما با آسیب‌های بزرگ باشد.

استاندار گلستان یادآور شد: رعایت شهروندان مهم‌تر از این است که به شکل دستوری به آنها ابلاغ کنیم که در تجمعات حاضر نشوند و باید برای حفظ سلامتی خودشان نکات بهداشتی را در عمل اجرا کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد