hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دردسر کشیش‌های پنسیلوانیا برای پاپ

دردسر کشیش‌های پنسیلوانیا برای پاپ

بار دیگر گزارشی از تعرض جنسی کشیش‌های کلیسای کاتولیک منتشر شده و پاپ فرانسیس را به دردسر انداخته است. این بار گزارش حاکی از تعرض جنسی کشیش‌ها در پنسیلوانیا به بیش از هزار کودک است. پاپ فرانسیس که طی ماه‌های گذشته با فشار فزاینده در خصوص این رسوایی‌ها روبه‌رو بود، حالا باید موج تازه‌ای از فشارها را تحمل کند.
پاپ فرانسیس از زمان آغاز به کارش در واتیکان قول داده بود که با موضوع تعرضات جنسی کشیش‌ها به کودکان که شهرت و آبروی واتیکان را به خطر انداخته، با جدیت برخورد کند. اما به نظر می‌رسد حجم و ابعاد این رسوایی‌ها بسیار بیش از حد انتظار پاپ است. اگرچه پاپ قول اقدامات قاطع را داده بود، اما تاکنون نتوانسته به این قول خود جامه عمل بپوشاند. او نه تنها اقدام عاجلی صورت نداد، بلکه در برخی موارد واکنش منفعلی داشت و نتوانست آنطور که باید اعتماد مردم را به واتیکان جلب کند.
پاپ حتی در سفری که اوایل امسال به شیلی داشت، ادعاها در خصوص لاپوشانی کلیسا بر این رسوایی‌ها را رد کرده و از اسقفی که او در شیلی منصوب کرده بود، دفاع کرد. چندی نگذشت که گزارشی مبسوط از این رسوایی‌ها در شیلی منتشر شد و او در نهایت مجبور شد در نامه‌ای هشت صفحه‌ای به کاتولیک‌های شیلی این اقدامات را محکوم کند. او در این نامه صراحتا اشاره کرد که از این رسوایی‌ها شرمنده شده است و از این‌که به قربانیان این تعرض‌ها در شیلی با دقت گوش نداده، ابراز ندامت کرد. حالا رسوایی‌ با ابعادی بزرگتر در پنسیلوانیا فاش شده است و پاپ بار دیگر در معرض نگاه‌های والدین قربانیانی قرار گرفته که انتظار واکنشی قاطع از او دارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد