hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قدیمی‌ترین خادم حضرت رضا(ع) دعوت حق را لبیک گفت

قدیمی‌ترین خادم حضرت رضا(ع) دعوت حق را لبیک گفت

حاج محمد‌ حسین مسئله‌گو دٌرّی» قدیمی‌ترین خادم حرم نورانی حضرت امام رضا(ع) در سن ۹۷ سالگی درگذشت.

مشهد مقدس رویداد امروز-حاج محمد‌ حسین مسئله‌گو‌ دٌرّی متولد ۱۳۰۲ در مشهد مقدس بود که از سن ۱۹ سالگی به نیابت از پدرشان مرحوم ثقه الاسلام میرزا حسن مسئله‌گو دٌرّی به خدمت آستان امام رضا(ع) مشرف شدند. 

خادمی ایشان سالیان طولانی ادامه داشت و بعد از پایان دفاع مقدس و بازگشت ایشان از جبهه، از سال ۱۳۶۸ به صورت تشرفی ادامه یافت.

خدمات حاج محمدحسین مسئله‌گو دٌرّی تنها منحصر به زائران ثامن الحجج(ع) نبود، بلکه وی از مؤسسان جامعه درمانگاه‌های خیریه مشهد و مؤسس چندین درمانگاه خیریه در مناطق محروم مشهد و شهرهای دیگر بود. وی همچنین جزو موسسان چندین موسسه خیریه و عام المنفعه بود.

در زمان مبارزات با رژیم ستم شاهی نیز سرپل ارتباطی خیران و متمکنین با مبارزان بودند و مسائل مالی مربوطه به مبارزه با رژیم طاغوت را رتق و فتق می‌کرد.

حاج محمد حسین که نزد دوستان و آشنایان به خوش خلقی و شوخ طبعی، اخلاص و نماز شب و تلاش‌ برای رفع حاجات مؤمنان معروف بود، از متولیان و معتمدان مسجد ملاهاشم که اکنون در جوار حرم رضوی در ابتدای خیابان شیرازی قرار دارد، بود و در زمان قبل از پیروزی انقلاب در قلب مدیریت تجمعات و سخنرانی‌های مردم انقلابی حضور داشت.

این خادم آستان منور امام رضا (ع) در سن ۹۷ سالگی و پس از ۷۸ سال خدمت خالصانه در بارگاه رضوی دارفانی را وداع‌ گفت و پیکرش زیر ایوان طلای صحن آزادی حرم رضوی و در جوار امام رئوف آرام گرفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد