hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > کدام مراکز اصفهان بیشترین تخلف در مقابله با کرونا را داشتند؟

کدام مراکز اصفهان بیشترین تخلف در مقابله با کرونا را داشتند؟

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: تالارها، استخرها و باشگاه‌ها پاشنه آشیل افزایش ابتلای افراد به کرونا هستند و این مراکز بیشترین تخلف را در بحران شیوع این بیماری داشتند.
سید مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه اگر دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا در اصناف، اتحادیه‌ها و مشاغل رعایت نشود، قطعاً پلمب خواهند شد، اظهار کرد: اکنون در وضعیتی هستیم که مردم رعایت مسائل بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، بنابراین باید تمام مسائل را با حساسیت بیشتری به افراد تفهیم کنیم تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.
وی ادامه داد: آنچه بیشتر از بیماری کرونا ویروس خطرناک است، مواردی است که در جامعه مشاهده می‌شود و به علت اطلاع‌رسانی‌های ناقص بیماری را فراموش کردند، اما باید بدانیم که کرونا هنوز وجود دارد و نادیده گرفتن کرونا به معنای دست و پنجه نرم کردن با مرگ است.
مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با تاکید اینکه از طریق بازرسین و رابط‌های بهداشتی که در سطح استان داریم، به تمام صنوف و مشاغلی که تحت نظارت مرکز بهداشت است نظارت داریم، اضافه کرد: متأسفانه رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها در اصناف، مشاغل و اتحادیه‌ها به شدت پایین آمده و این موضوع نتیجه خوبی را به دنبال ندارد.
وی با اشاره به اینکه نهادینه کردن رفتارهای مناسب در ارتباط با مقابله با شیوع کرونا ویروس به افراد کمک مؤثری خواهد کرد، تصریح کرد: مراکز صنعتی، واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها را تحت بازرسی قرار داده‌ایم و در این زمینه از جمعیت‌های مردمی، بسیج و … استفاده کرده‌ایم، از شروع کرونا تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار بازرسی داشته‌ایم.
میرجهانیان با توضیح اینکه روش‌های کنترل و پیشگیری بیماری کرونا باید به صورت شدیدتر احیا شود، افزود: رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا به تمام صنوف و اتحادیه‌ها ابلاغ شده است، اما تمام این موارد به طور جدی و مجدداً به تمام صنوف، اتحادیه‌ها و مراکز صنعتی ابلاغ شده است و کم‌ترین مشکل در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان را در بخش صنعت داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه با همکاری اداره اماکن و بهداشت محیط به بازرسی تمام مراکزی که تحت نظارت بهداشت محیط است، پرداخته‌ایم، خاطرنشان کرد: باشگاه‌های ورزشی به صورت ایمن در شرایط کرونا راه‌اندازی شد اما رعایت شرایط در باشگاه‌ها اکنون مناسب نیست؛ تالارها پاشنه آشیل بیماری کرونا هستند و اگر پروتکل‌ها در تالارها رعایت نشود شرایط بدی را خواهیم داشت و باید بدانند که در صورت مشاهده تخلف پلمب خواهند شد، در استخرها نیز اگر شرایط رعایت نشود به راحتی زمینه ابتلای افراد به کرونا ایجاد می‌شود و هرگونه تخلف به صورت جدی و با قطعیت پیگیری خواهد شد.
مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: در حال حاضر با هرگونه اجتماعات غیر ضروری مخالفت می‌شود و افراد باید بدانند که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی کنترل بیماری از دست خارج خواهد شد.
وی تاکید کرد: مقامات قضائی و ارشد استان اصفهان از معاونت بهداشتی درخواست کرده‌اند که کلیه اصناف، ارگان‌ها، ادارات و … که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند یا نمی‌کنند، باید به طور جدی بحث تنبیه و تشویق را برای آن‌ها داشته باشیم و تخلفات را قطعاً به اطلاع عموم مردم می‌رسانیم و برخورد قانونی و قاطع با مراکز متخلف خواهیم داشت.
میرجهانیان توضیح داد: عرضه قلیان غیرقانونی و کاملاً غیر اخلاقی است، با مراکز عرضه قلیان برخورد خواهیم کرد و خود مردم نیز باید رعایت کنند و در رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا ویروس باید مطالبه‌گری مردمی نیز قوت بگیرد، مردم باید بدانند همچنان خطر وجود دارد و باید رفتارهای خود را تغییر دهند تا بتوانند ایمن و سالم زندگی کنند، هرگونه تخلفی را می‌توان از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع داد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد