hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برگزاری محافل عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی در خراسان جنوبی ممنوع شد

برگزاری محافل عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی در خراسان جنوبی ممنوع شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری محافل عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی ممنوع است و طبق بررسی‌های انجام شده ۶۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در محافل عروسی، عزا، دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها شناسایی شده است.
محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور زیاد شده و بسیاری از استان‌ها در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند.
وی گفت: مبتلایان به ویروس کرونا در برخی مناطق استان نیز زیاد شده و متاسفانه هیچ شهرستان خراسان جنوبی سفید نیست و شهرهای زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (کم خطر)، شهرهای بشرویه، درمیان و قاین در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرهای بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس و نهبندان در وضعیت قرمز (خطر زیاد) قرار دارند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: آمار بیماران تنفسی بستری شده در چند روز اخیر در استان زیاد شده و حدود 30 درصد آزمایشات انجام شده روزانه مثبت است و موارد مثبتی که منجر به بستری می‌شوند زیاد هستند که این نشان از حاد بودن اثرات ویروس دارد.
معتمدیان تصریح کرد: تاکنون 68 نفر در استان بر اثر ویروس کرونا فوت کردند و تعداد 89 نفر بستری شده در بیمارستان‌های استان داریم.
وی ادامه داد: در آخرین تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در شهرهای قرمز محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود و این محدودیت در استان تصویب و به ستاد ملی ارسال می‌شود و در صورت تصویب به استان ابلاغ می‌شود و ابتدا محدودیت‌ها یک هفته خواهد بود و در صورت وضعیت قرمز این محدودیت‌ها تمدید می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند 60 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در محافل عروسی، عزا، دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها است که از مردم درخواست می‌شود به صحبت‌های متخصصان توجه کنند و به ماسک زدن اهمیت بدهند.
معتمدیان اظهار داشت: ماسک زدن مورد توجه مردم باشد و در تلاش هستیم ماسک ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهیم؛ مردم تا اطلاع ثانوی مراسم جشن عروسی، عزا و ترحیم برگزار نکنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد