hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دایره مشورت و همفکری آستان قدس محدود به جریان یا افراد خاصی نخواهد بود

دایره مشورت و همفکری آستان قدس محدود به جریان یا افراد خاصی نخواهد بود

  تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در استفاده از نقطه نظرات افراد و بهره گیری از پشنهادات ایده‌ها و طرح‌های خوب هیچ ممیزی قائل نیستیم گفت: دایره مشورت و همفکری آستان قدس محدود به یک جریان یا افراد خاصی نخواهد بود. 

مشهد مقدس رویداد امروز-حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در جلسه معارفه مدیر عالی حرم مطهر رضوی و رئیس جدید دفتر تولیت آستان قدس رضوی، با اشاره به ابلاغ ساختار جدید آستان قدس رضوی، توضیح داد: طی مطالعات و بررسی‌های فراوان و مشورت با صاحب‌نظران امر، کلیه مجموعه‌ها و بخش‌های کاری آستان قدس رضوی در ذیل چهار بخش تخصصی شامل حرم مطهر، بنیاد بهره‌وری موقوفات، سازمان علمی و فرهنگی و بنیاد کرامت رضوی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در ساختار جدید مسئولیت اماکن متبرکه رضوی برعهده مدیریت عالی حرم مطهر خواهد بود، ابراز کرد: تمام بخش‌های درگیر در حوزه حرم مطهر زیر نظر این مدیریت ادامه فعالیت خواهند داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان اینکه شورای راهبردی موقوفات، شورای علمی و فرهنگی و هیئت‌مدیره بنیاد کرامت رضوی از دیگر بخش‌هایی است که در ساختار جدید تشکیل شده، عنوان کرد: دو هیأت امنای دانشگاه علوم اسلامی رضوی، امام رضا(ع) و بیمارستان رضوی، براساس قانون در فعالیت های خود از خردجمعی بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی موقوفات، شورای علمی و فرهنگی و هیئت‌مدیره بنیاد کرامت رضوی با تأکید بر اینکه تصمیمات کلان آستان قدس رضوی بر اساس خرد جمعی اتخاذ می‌شود، تصریح کرد: در تصمیمات اساسی، هیچ‌گاه به صورت فردی تصمیم نگرفته‌ و با مجموعه‌های مختلف مشورت کرده‌ایم و این شوراها و هیئت‌های امنا نیز بر اساس همین رویکرد و باهدف استفاده ظرفیت‌های مختلف تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی افزود: ساختار جدید می‌تواند کار را تسهیل، تسریع و هم‌افزایی و همکاری میان بخشی را ارتقا و نظارت را تسهیل کرده و از بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری جلوگیری کند.

وی افزود: هیچ‌گاه خود را تنها محدود به مشورت با این شوراها و هیئت‌های امنا نخواهیم کرد، هرکسی با هر سلیقه سیاسی و فکری، اگر ایده‌ای در خصوص حوزه‌های کاری آستان قدس رضوی داشت، از آن استقبال می‌کنیم و حقیقتاً خود را نیازمند به مشورت می‌دانیم.

وی عنوان کرد: آستان قدس رضوی متعلق به تمام مردم است، همه باید در اینجا احساس کنند نقش و سهمی دارند، اینجا هیچ‌کسی نباید خود را بیگانه ببیند و لذا انتظار داریم مردم خادمان خود را از طریق راه های ارتباطی مختلف بویژه سامانه 138 از نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود بهره مند گردانند.

تولیت آستان قدس رضوی بر هم‌افزایی و همکاری تمام بخش‌های آستان قدس رضوی با مدیریت حرم مطهر تأکید و عنوان کرد: مهمترین رسالت آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توجه به مقوله"زائر و زیارت" است و حتی این پاسخ به سوال بسیاری از افراد نسبت به فعالیت های اقتصادی آستان قدس است که اگر آستان قدس ورودی هم به حوزه های اقتصادی داشته است با هدف تسهیل گری امر زیارت، خدمت شایسته به زائران امام رضا(ع) و حفظ و نگهداری بارگاه نورانی و ملکوتی بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد