hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > غرش یوزهای جوان در جاکارتا

غرش یوزهای جوان در جاکارتا

تیم‌های ملی فوتبال امید ایران و کره شمالی در دومین دیدار از بازی‌های آسیایی به مصاف هم رفتند. در این دیدار که روز گذشته در ورزشگاه ویباوا موکتی برگزار شد، زلاتکو کرانچار  سرمربی کروات ایران، مهدی امینی، محمد آقاجانپور، محمد مسلم‌پور، علیرضا آرتا، یونس دلفی، محمدمهدی مهدیخانی، محمدرضا آزادی، ابوالفضل رزاق‌پور، امیر روستایی، محمد خدابنده‌لو و عارف آقاسی را در ترکیب اصلی قرار داده بود و نکته جالب آن، این بود که مهدی قائدی روی نیمکت قرار داشت.
تیم‌های ملی فوتبال امید ایران و کره شمالی در دومین دیدار از بازی‌های آسیایی به مصاف هم رفتند. در این دیدار که روز گذشته در ورزشگاه ویباوا موکتی برگزار شد، زلاتکو کرانچار  سرمربی کروات ایران، مهدی امینی، محمد آقاجانپور، محمد مسلم‌پور، علیرضا آرتا، یونس دلفی، محمدمهدی مهدیخانی، محمدرضا آزادی، ابوالفضل رزاق‌پور، امیر روستایی، محمد خدابنده‌لو و عارف آقاسی را در ترکیب اصلی قرار داده بود و نکته جالب آن، این بود که مهدی قائدی روی نیمکت قرار داشت. حمید استیلی، مدیر تیم امید درباره علت نیمکت‌نشینی قائدی در این مسابقه چنین توضیح داد: «به دلیل فشردگی مسابقات کرانچار برای بازی امروز به قائدی استراحت داد.» در این بازی، یوزهای جوان ایرانی از همان ابتدا، بازی هجومی را در دستور کار قرار دادند. اما نتوانستند دروازه این تیم را با خطر جدی مواجه کنند. امیدهای ایران به رغم دفاع منسجم کره شمالی اصرار به نفوذ از عمق زمین و سانتر از جناحین کردند که روی یکی از همین موقعیت‌ها، شوت بازیکن تیم ایران بعد از برخورد به پای آزادی، به امیر روستایی رسید و او در دقیقه ۲۷ دروازه کره شمالی را باز کرد. بعد از گلزنی تا حدودی از فشار حملات ایران کاسته شد و کره شمالی دست از بازی تدافعی خود برداشت اما تا پایان نیمه نخست یوزهای جوان ایران حاکم توپ و میدان بودند. با وجود این، کره شمالی در اواخر نیمه نخست موقعیت بسیار خطرناکی را در اختیار داشت که بازیکن این تیم با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد. کره شمالی در نیمه دوم، با رویکرد هجومی به میدان آمد و چند بار دروازه ایران را تهدید کرد اما این حملات با تیزهوشی مدافعان ایران و کمی خوش شانسی به گل تبدیل نشد. در ادامه و با اخراج سانگ بازیکن کره شمالی در  دقیقه 52 ، ایران بار دیگر حملات هجومی خود را شروع کرد. روی یکی از ارسال‌های بلند بازیکنان ایران به دهانه محوطه شش قدم کره شمالی، دروازه‌بان و مدافع این تیم اشتباه کردند و مهدی قائدی که از دقیقه 62 به جای دلفی وارد زمین شده بود، دروازه خالی کره را باز کرد و اختلاف را به دو گل رساند. با این گل کره شمالی دست از تلاش برداشت و شاگردان کرانچار با خیال آسوده حفظ توپ و میدان را در دستور کار قرار دادند. در اواخر بازی کار تیمی قائدی و روستایی منجر به خطای پنالتی بازیکن کره شمالی روی روستایی شد. عارف آقاسی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با یک ضربه کاملاً حرفه‌ای توپ را به کنج دروازه کره دوخت تا بازی با حساب 3 بر صفر به سود ایران تمام شود.  گفتنی است در ادامه بازی این گروه، عربستان به مصاف میانمار رفت و با 3 گل این تیم را شکست داد. با این نتیجه، عربستان به همراه ایران ۴ امتیازی شد ولی به دلیل کارت زرد کمتر در دو بازی اخیر به صدر جدول صعود کرد و جای ایران را گرفت.
کرانچار: هنوز صد درصد صعود نکرده‌ایم
زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم ملی امید در نشست خبری بعد از بازی با کره شمالی چنین صحبت کرد: «ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و توانستیم گل اول را در نیمه اول بزنیم. در نیمه دوم هم 2 گل دیگر زدیم و به آنها اجازه ندادیم که ضد حمله بزنند و ما را شگفت‌زده کنند. به تمام بازیکنانم به خاطر این برد تبریک می گویم که خیلی خوب بازی کردند. باید بگویم هنوز صد درصد به مرحله بعد صعود نکرده‌ایم و باید همین روند را ادامه بدهیم. الان زود است که درباره صعود فکر کنیم. 2 بازی سخت داشتیم و باید به بعضی از بازیکنان استراحت بدهیم. میانمار تیم خوبی است اما ما هم بازیکنان جایگزین خوبی داریم.»
قائدی: اصلاً از نیمکت نشینی‌ام ناراحت نبودم
مهدی قائدی پس از پیروزی تیم ملی امید مقابل کره‌شمالی این حرف‌ها را زد: «تمام فکر و ذکرمان قهرمانی است. من اصلاً از نیمکت نشینی‌ام ناراحت نبودم. ما همه یک تیم و همدل هستیم. درست است که بازیکن استقلال هستم اما این دلیل نمی‌شود که همیشه فیکس باشم.» او به بیان اینکه خودش هم قبول دارد گلش به کره‌شمالی شانسی و اتفاقی بوده است، گفت: «به هر حال خواست خدا بود و خدا را شکر می‌کنم. ان‌شاءالله در بازی‌های بعدی گل می‌زنم تا دیگر حرف و حدیثی نباشد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد