hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مشهد به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شد

مشهد به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شد

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد از انتخاب مشهد به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک در کمیته ملی شهرهای دوستدار کودک خبر داد.

مشهد مقدس رویداد امروز-فاطمه باقری در خصوص آغاز پروژه شهر دوستدار کودک مشهد، اظهار کرد: بررسی های اولیه پیرامون مبحث شهرهای دوستدار کودک در مشهد در مرداد ماه 1397 صورت گرفت.

وی افزود: همچنین از سوی معاونت توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری مشهد این پروژه به گروه شهر خلاق ابلاغ شد و بررسی اولویت های سازمان جهانی یونیسف در زمینه شهرهای دوستدار کودک و شناسایی ظرفیت های مشهد در حوزه کودک از جمله امور تحقیقاتی شهر خلاق در ابتدای این پروژه بود.

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در دی‌ماه 1397 دکتر ویل پارکس، نماینده وقت سازمان یونیسف در ایران به مشهد سفر کردند و طی نشست هایی، پیرامون موضوع حوزه ی کودک مشهد به مباحثه پرداختند. وی  به همراه گروه شهر خلاق از برخی ظرفیت های مشهد در این حوزه مانند خانه کودک و شاهنامه، کارالند و کتابخانه تخصصی کودک بچه های آسمان بازدید کردند.

باقری بیان کرد: در زمستان 97 اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک با همکاری سازمان یونیسف و وزارت کشور در شهر اصفهان برگزار شد. در این کنفرانس، نمایندگان مشهد در کارگاه های تخصصی کودکان که در این کنفرانس برگزار شد، شرکت کرده و گواهینامه دریافت کردند و به عنوان فوکال پوینت مشهد انتخاب شدند.

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد گفت: در آذر ماه سال گذشته این مصوبه در شورای اسلامی شهر مشهد با عنوان «شهر همگان با اولویت حمایت از گروه‌های خاص» به تصویب رسید. این مصوبه تکمله ای بر مصوبه شهر دوستدار کودک بود؛ به این ترتیب که منظور از گروه‌های خاص در این مصوبه، کودکان، افراد دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان و زنان است. تصویب این مصوبه توجه به کودکان را در شهر مشهد برای بار دوم به عنوان گروهی مهم جلب کرد.

باقری اظهار کرد: مصوبه شهر همگان شهرداری مشهد را مکلف به ایجاد ساختاری اجرایی و اداری کرد. این یکی از مهم‌ترین متغیرهایی است که در انتخاب مشهد به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک شدن از طرف کمیته ملی شهرهای دوستدار کودک بسیار حائز اهمیت بوده است. شهرداری مشهد با انجام مذاکرات ملزوم و متعددی که با وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور داشته است، این اداره را به چند دلیل ذیل حوزه شهردار تعریف کرده است.

وی افزود: از جمله این دلایل می توان به قابلیت ابلاغ مستقیم ضوابط به معاونت‌ ها از سوی شهردار مشهد، تسهیل و تسریع در فرایندهای مورد نیاز به منظور اجرایی کردن ضوابط مرتبط با گروه‌های خاص و الزام آوری و ایجاد ضمانت بر اجرای فهرست‌ های الزامات شهر همگان اشاره کرد. در پروژه‌های شهری که در حال حاضر در مشهد در حال انجام است می‌توان به تجهیز و راه‌اندازی سالن ورزشی مادر و کودک در منطقه 11، احداث پارک موضوعی کودک، به روز رسانی، ساماندهی و زیباسازی مرکز محلات بر اساس فهرست الزامات گروه الف (کودکان) شهر همگان و ... اشاره کرد.

فاطمه باقری با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک در کمیته ملی شهرهای دوستدار کودک، اضافه کرد: 75 شهر متقاضی اخذ این عنوان در ایران بوده اند، که از این بین 12 شهر انتخاب شده اند. مشهد یکی از کلانشهرهای منتخب توسط این کمیته است.

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد گفت: تشکیل اداره شهر همگان به معنای عزم جدی شهرداری مشهد در برداشتن گام در مسیر ارتقا زیست‌ پذیری کودکان، افزایش مشارکت آن‌ها در تصمیمات شهری، تجهیز، احداث و مناسب سازی فضاهای عمومی شهری برای آن‌ها، افزایش امنیت و ایمنی کودکان در این شهر است و از این پس اداره شهر همگان در اداره کل حوزه شهردار بیش از پیش اهتمام ویژه ای به این قشر آینده ساز خواهد داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد