hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار تفکیک شده کرونا را اعلام کند

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار تفکیک شده کرونا را اعلام کند

عضو ستادملی مقابله با کرونا گفت: دانشگاه علوم پزشکی ومدیریت بحران استانداری باید نسبت به اعلام آمار تفکیک شده و بدون محدودیت مبتلایان و مرگ و میرها کرونا در استان اصفهان اهتمام ورزند.

محمدرضا محبوب فر با اشاره به وضعیت هشدار اصفهان نسبت به بیماری کرونا اظهار داشت: وضعیت ناپایدار نسبت به بیماری کرونا در ۱۲ نقطه از مراکز شهری در استان اصفهان مشاهده شده است.

وی افزود: میزان ابتلاء و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رو به افزایش است که ریشه آن به سوءمدیریت نهادهای مدیریتی بر می‌گردد.

عضو ستادملی مقابله با کرونا با اشاره به عدم تمکین شهروندان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: اگر وضعیت ابتلاء به کرونا با همین شیب صعودی موجود، پیشرفت کند قطعاً استان اصفهان تاا وایل هفته آینده به وضعیت قرمز می‌رسد.

وی بیان داشت: بنا به گزارشهای دریافت شده در ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد شهروندان اصفهان به مناطق روستایی به ویژه مناطق خوش آب و هوای غرب استان افزایش یافته و به علت کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در این مناطق با افزایش ابتلاء و مرگ و میر در مناطق ییلاقی استان اصفهان مواجه شدیم.

محبوب فر با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا اختیار تام به استان اصفهان جهت مقابله با ویروس کرونا داده است، گفت: بر اساس این اختیار، مدیریت استان اصفهان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت بحران استانداری در مورد نحوه مدیریت این بیماری مسئولیت دارند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی ومدیریت بحران استانداری باید نسبت به اعلام آمار تفکیک شده و بدون محدودیت مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان اصفهان اهتمام ورزند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اهتمام لازم جهت ارائه آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان اصفهان گفت: لازم است که این آمار در مراکز شهری و شهرستانی تفکیک شود و به اطلاع مردم اصفهان برسد و کتمان حقیقت جایز نیست.

وی افزود: مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم باید نسبت به آمار تفکیک شده تعداد غربالگری‌ها و انجام تست‌های تشخیصی کرونا اهتمام ورزد و این آمار هم در اختیار مردم اصفهان قرار بگیرد که شهروندان اصفهانی با واقع بینی بیشتر نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اقدام کنند.

محبوب فر با اشاره به برگزاری مراسم‌های اجتماعی نظیر عزا و عروسی در برخی از شهرستانهای استان اصفهان تصریح کرد: برگزاری این مراسم‌ها در شهرهای نائین و آران و بیدگل و کاشان به تشدید ابتلاء به کرونا انجامیده است که لازم است مدیریت بحران استانداری با قید فوریت نسبت به ممنوعیت برگزاری هر مراسمی بکوشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد