hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعداد شهرستان های قرمز هرمزگان به ۱۰ رسید/برگزاری مراسم‌های مختلف ادامه دارد

تعداد شهرستان های قرمز هرمزگان به ۱۰ رسید/برگزاری مراسم‌های مختلف ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اضافه شدن تعداد شهرهای قرمز استان خبرداد و اظهار کرد: اکنون ده شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند.
حسین فرشیدی صبح امروز(۱۶ تیرماه) در جمع خبرنگاران افزود: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، قشم، کیش، بندرلنگه، پارسیان، بستک و بندرخمیر در شرایط قرمز هستند.
وی اضافه کرد: در این شهرستان‌های با وضعیت قرمز دستورالعمل‌های بهداشتی با شدت بیشتری اجرا می‌شود تا سریع‌تر از این وضعیت خارج شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: از اول خرداد تا ۱۴ تیرماه، چهار هزار و ۳۸ مورد بستری داشتیم که یا با تشخیص قطعی به بیماری کووید ۱۹ یا مشکوک بودند و تحت درمان بالینی قرار گرفتند.
فرشیدی با اشاره به اینکه از این شمار تاکنون سه هزار و ۳۷۸ نفر با بهبودی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند، خاطرنشان کرد: ۵۲۰ نفر هم در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان بستری هستند که حدود ۸۰ بیمار در بخش آی سی یو هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون ۳۰۹ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
فرشیدی اضافه کرد: ۸۰ نفر جز موارد فوتی مشکوک به کرونا هستند که جواب تست آن‌ها منفی شده است، ولی با استفاده از سی‌تی‌اسکن و اقدامات درمانی دیگر، کرونا تشخیص داده‌شده است.
وی بیان کرد: در ده روز گذشته استفاده از ماسک در استان و به‌خصوص شهر بندرعباس در بین مردم، کسبه، رانندگان تاکسی و در ادارات ۸۴ درصد اجباری اعلام‌شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی در استان به‌درستی رعایت نمی‌شود و هنوز تجمعات بالاتر از ده نفر، دورهمی و مراسم‌های مختلف عروسی و ترحیم برگزار می‌شود.
فرشیدی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از ابتلای فرد به بیماری کرونا جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: مردم فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند تا رفت‌وآمد در شهر کاهش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ماسک به‌طور صد در صد در کاهش انتقال بیماری کووید ۱۹ تأثیر دارد و در محیط سربسته حتماً باید ماسک زده شود، افزود: اگر یک بیمار از ماسک استفاده کند و طرف مقابل ماسک نداشته باشد احتمال انتقال بیماری تا ۷۵ درصد کاهش می‌یابد.
وی ادامه داد: اگر دو نفر از ماسک استفاده کنند احتمال انتقال بیماری تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد و درصورتی‌که فاصله یک و نیم متر رعایت شود احتمال انتقال صفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اقدامات فرهنگی در رعایت بیشتر نکات بهداشتی از طرف مردم، خاطرنشان کرد: تمامی رده‌های شغلی و صنفی باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به تعهد اجتماعی پایبند باشند در غیر این صورت با آنان برخورد شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد