hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اعلام وضعیت قرمز در ۱۲ شهرستان استان کرمانشاه

اعلام وضعیت قرمز در ۱۲ شهرستان استان کرمانشاه

با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی از امروز در استان کرمانشاه اما هنوز برخی افراد و مسئولان نسبت به آن توجهی ندارند.
اعلام وضعیت قرمز در 12 شهرستان استان کرمانشاه سبب شد بنابر تصمیم ستاد مقابله با کرونا از امروز محدودیت‌هایی در استان اعمال شود برخی از آن‌ها از گذشته نیز مورد تأکید بود.
نخستین روز از اعمال محدودیت‌ها در استان حاکی از این بود که برخی مسئولان و شهروندان هنوز این بیماری را جدی نگرفته‌اند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قوانین تعلل می‌کنند.
هر چند براساس محدودیت‌های جدید بانک‌ها و سایر ادارات نباید به افراد بدون ماسک خدماتی ارائه دهند اما در عمل مدیران برخی بانک‌ها به این موضوع توجهی ندارند.
برخی از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز نه‌تنها خود از ماسک استفاده نمی‌کنند بلکه مسافران بدون ماسک را نیز سوار می‌کنند و از طرف دیگر با اینکه مقرر شده در صندلی پشت تاکسی‌ها تنها دو نفر سوار شود اما در عمل رانندگان این موضوع را رعایت نمی‌کنند.
شاید بهانه برخی برای عدم استفاده از ماسک در این روزهای گرم تابستان گرمای هوا باشد اما استفاده از ماسک در این شرایط به مراتب بهتر از بستری شدن در بیمارستان و استفاده از ماسک اکسیژن است.
بر اساس اعلام ستاد ملی ملی کرونا استفاده از ماسک در تمامی اماکن ارائه خدمات خصوصی و دولتی ضروری است و ارائه خدمات به مراجعین منوط به زدن ماسک است و سازمان صمت نیز باید بر الزام استفاده از ماسک توسط مغازه‌داران نظارت کند و همه مشتریان هم باید در مراجعه ماسک داشته باشند. 

از طرف دیگر برگزاری مراسم‌های مذهبی، همایش‌های فرهنگی و سخنرانی‌ها ممنوع است و 50 درصد جلسه‌های ادارات در این هفته باید کاهش یابد و سایر نشست‌ها نیز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود. 
براساس این مصوبه نظارت در ورودی پارک‌ها توسط شهرداری‌ها در همه شهرستان‌ها باید انجام و از حضور افراد فاقد ماسک جلوگیری شود و در مجموع شهروندان در فضای عمومی باید از ماسک استفاده کنند.
همچنین دفاتر پیشخوان الکترونیک با ابلاغ پروتکل دانشگاه علوم پزشکی باید فعالیت کنند و‌ ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها هستند.
باشگاه‌های ورزشی در تمامی رشته‌های برخوردی تا هفته آینده تعطیل خواهند بود و مدیران کل نیز موظف هستند شرایط دورکاری را برای کارکنان دارای بیماری زمینه ای یا علایم کرونا فراهم کنند.
رستوران ها با 50 درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت داشته باشند تمامی تالارهای عروسی تا هفته آینده تعطیل اعلام شده است.
براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا سازمان صمت نسبت به تأمین ماسک مورد نیاز استان اهتمام جدی داشته باشد و اتوبوسرانی‌ها و تاکسی‌ها حق ندارند به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه دهند.
آرامستان ها همچنان تعطیل است و همچنان برگزاری آزمون ها به صورت حضوری در تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ممنوع است.
تمامی مطب های پزشکان و داروخانه ها نیز موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات به مردم در صورت استفاده از ماسک هستند.
یادآوری این نکته ضروری است که استفاده از ماسک نه‌تنها سیب حفظ سلامت شخصی می‌شود بلکه جزو حقوق شهروندی است که بر عهده تمام افراد جامعه است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد