hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آژیر قرمز کرونا در ۱۰ شهر گلستان/گرگان در مرز قرمز شدن

آژیر قرمز کرونا در ۱۰ شهر گلستان/گرگان در مرز قرمز شدن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از وضعیت قرمز ۱۰ شهر گلستان خبر داد و گفت: وضعیت گرگان رو به قرمز شدن می‌رود.
عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: از ابتدای تیر روند شیوع ویروس کرونا مخصوصا در شرق استان افزایشی گزارش شده است.

او افزود: در حال حاضر ۱۰ شهر استان گلستان در وضعیت قرمز به سر می‌برند و شهر‌های گرگان، علی آباد، رامیان وازادشهر در شرایط زرد هستند.

فاضل ادامه داد: گرگان در وضعیتی است که به سمت قرمز شدن می‌رود و امکان دارد در ۴۸ ساعت آینده به وضعیت قرمز دربیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بستری ۶۷۵ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: اسفندماه در شهر گنبدکاووس کل بیماران بستری دربیمارستان‌های گنبد کمتر از ۱۰۰ بیمار بود، اما در شرایط فعلی ۲۷۵ نفر در این شهر بستری هستند.

فاضل گفت: ما نمی‌توانیم تعداد تخت‌های استان را افزایش دهیم، اما رعایت مسائل بهداشتی می‌تواند ورودی به بیمارستان‌ها را کاهش دهد.

او ادامه داد: جمعیت شرق استان حدود یک میلیون نفر بوده و کل تخت‌های بیمارستان‌های شرق استان کمتر از هزار و ۵۰۰ تخت است، اگر یک درصد از این جمعیت بیمار شوند بیمارستان‌های ما کشش ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: حدود ۲۰۰ نفر از همکاران ما در حوزه بهداشت ودرمان در طی این مدت به کرونا مبتلا شده اند و جواب سی تی اسکن آن‌ها مثبت بوده است، اما حدود دوتا سه برابر همکاران هم علائم مشکوک به این بیماری را دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد