hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > درمان سریع اسهال؛ با روش‌های خانگی

درمان سریع اسهال؛ با روش‌های خانگی

در این مطلب می‌خواهیم به‌شما بگوییم اگر دچار اسهال شدید، چطور در خانه خود را درمان کنید. با ما همراه باشید.
اسهال یک مشکل شایع است. خوشبختانه، این بیماری معمولاً کوتاه مدت است و بیشتر از چند روز ادامه ندارد. اما، هنگامی که اسهال هفته‌ها طول می‌کشد، معمولاً نشان می‌دهد که مشکل دیگری وجود دارد. اگر هفته‌ها به اسهال مبتلا هستید، ممکن است شما از بیماری مانند اختلال تحریک پذیر روده یا یک اختلال جدی‌تر مانند عفونت مداوم یا بیماری التهابی روده برخوردار باشید. در این صورت حتما به پزشک مراجعه کنید.
ممکن است اسهال باعث از دست دادن مقدار زیادی از آب و املاح بدن شود. در این شرایط، دهان خشک شده و چشم‌ها گود می‌افتند. ضعف، کاهش میزان دفع ادرار و سرگیجه نیز از علائم دیگر اسهال هستند؛ بنابراین جایگزینی آب از دست رفته برای افراد مبتلا به اسهال، خصوصا در اطفال، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
در ادامه چندین روش برای کمک به درمان اسهال قرار داده ایم:
۱. آب
انواع روش‌های خانگی درمان اسهال
نوشیدن مایعات در هنگام ابتلا به اسهال بسیار مهم است، زیرا اسهال در حال تخلیه مایعات از بدن است، در نتیجه بدن شما را به صورت بالقوه کم آب می‌کند. کم آبی باعث بسیاری از علائم منفی دیگر ناشی از اسهال می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که به خوبی هیدراته هستید.
به همین ترتیب، در نظر بگیرید که آب برای تقویت سلامت شما مهم است و حتی می‌تواند به شما در جذب بهتر مواد مغذی از مواد غذایی کمک کند.
۲. موز
موز می‌تواند به شما کمک کند سریعتر از بسیاری از غذا‌های دیگر از شر اسهال خلاص شوید. این امر به این دلیل است که موز‌ها حاوی پتاسیم هستند که به جذب آب کمک می‌کند. در عین حال، این کربوهیدرات‌های خشک هستند که می‌توانند به جذب رطوبت و بیرون کشیدن مدفوع کمک کنند. مصرف آن‌ها در هنگام اسهال بسیار راحت است.
۳. ماست
انواع روش‌های خانگی درمان اسهال
ماست حاوی باکتری بیفید و لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است. آنچه در مورد این‌ها باید بدانید این است که آن‌ها منبع باکتری‌های سالم هستند، به این معنی که می‌توانند به شما کمک کنند تا با باکتری‌های منفی موجود در روده شما جایگزین شده و حتی از ورود بیشتر آن‌ها نیز جلوگیری شود. این باکتری سالم همچنین به هضم غذا کمک می‌کند و حتی با آزاد کردن انتقال دهنده‌های عصبی، حالات و عملکرد مغز شما را نیز بهبود می‌بخشد.
۴. کفیر
کفیر نوشیدنی شبیه به ماست است و حاوی باکتری‌های مفید است؛ بنابراین می‌تواند تمام تأثیرات مثبتی که ماست می‌تواند برای سلامتی داشته باشد را به شما برساند به عنوان یک نوشیدنی و براحتی در دسترس می‌باشد.
توجه داشته باشید که این گزینه به خصوص برای هرکسی که دوره آنتی بیوتیک را پشت سر گذاشته است گزینه خوبی است. آنتی بیوتیک‌ها باکتری‌هایی را که می‌توانند باعث عفونت شوند، از بین می‌برند، اما با این کار، آن‌ها همچنین خطر از بین بردن باکتری‌های خوب که روی معده هستند، را دارند. ماست و کفیر می‌توانند به معکوس کردن این روند کمک کنند و این گزینه‌ها را برای بهبودی از اسهال ناشی از آنتی بیوتیک‌ها گزینه‌های خوبی هستند.
۵. زنجبیل
انواع روش‌های خانگی درمان اسهال
زنجبیل گزینه مناسبی برای تسویه معده و کمک به کاهش شرایطی مانند اسهال و گرفتگی معده است. تعدادی ماده فعال مهم موجود در زنجبیل وجود دارد، اما مواردی که شایان ذکر است ﺟﯿﻨﺠﺮول و ﺷﻮﮔﻮل هستند.
این‌ها به آرامش دستگاه گوارش کمک می‌کنند. می‌توانید زنجبیل را به صورت دمنوش و یا همراه با عسل میل کنید.
۶. تخم شنبلیله
تخم شنبلیله منبع خوبی برای مخاط است. سوزش مهم است، زیرا دارای اثر ضد ضایعه‌ای قوی است، از این طریق به شما کمک می‌کند تا به سرعت و به طور مؤثر مسئله را بر طرف کنید.
یک قاشق چایخوری تخم شنبلیله را با یک قاشق غذاخوری ماست به عنوان یکی از راه‌های استفاده از این گزینه میل کنید. در غیر این صورت، می‌توانید آن را با مقداری دانه زیره نیز برای مزایای اضافی آن مصرف کنید.
۷. چای بابونه
انواع روش‌های خانگی درمان اسهال
چای بابونه به همین ترتیب برای معالجه انواع شکایات سلامتی محبوب است. چای بابونه نه تنها می‌تواند شما را از درد شکم رهایی یابد بلکه در معالجه بیماری‌های معده مانند اسهال نیز مفید است.
برای تهیه چای بابونه، یک قاشق چایخوری گل بابونه را به همراه مقداری برگ نعناع در یک فنجان آب جوش بریزید. همچنین می‌توان از دمنوش‌های آماده بابونه استفاده کرد. در هر صورت، این آرامش بخش است و همچنین می‌تواند برای درمان طیف وسیعی از ناراحتی‌های معده مفید باشد.
۸. آلو
آلو‌ها منبع فوق العاده‌ای از فیبر هستند، به این معنی که می‌توانند برای تسکین فوری اسهال کمک کنند. آلو به دلیل داشتن سوربیتول می‌تواند به جذب آب و الکترولیت‌ها به اسهال کمک کند. جالب اینجاست که آلو‌ها برای درمان نه تنها اسهال بلکه یبوست نیز مفید هستند!
۹. برنج
برنج یک غذای ساده و مفید است که می‌توانید هنگام ابتلا به اسهال از آن بخورید. این برای هضم و جذب بدن بسیار آسان است. در عین حال، برنج همچنین از اضافه کردن فله به مدفوع و در نتیجه تسکین کوتاه مدت از اسهال سود دارد. توجه داشته باشید که برنج قهوه‌ای بهتر عمل می‌کند: این ماده غذایی مغذی‌تر است و همچنین فیبر اضافی به شما کمک می‌کند تا حرکت مدفوع در روده‌ها راحتتر شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد