hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان| مشکل آب اولویت شاهرود و میامی است

سمنان| مشکل آب اولویت شاهرود و میامی است

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با تأکید بر اینکه آب در اولویت اول مشکلات مردم قرار دارد، گفت: از دهیاری‌ها انتظار است تا پیگیر رفع مشکلات و کاهش تبعات ناشی از کم‌آبی باشند.


سید حسن حسینی شاهرودی اظهار داشت: دهیاری‌ها جمع کوچک‌شده‌ای از مجلس شورای اسلامی است و دهیاران نمایندگانی از یک روستا و بخش شهرستان هستند که مانند اعضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ابعاد محلی خدمت‌رسانی به عموم مردم را در دستور کاردارند.

او با اشاره به نقش‌های مشترک دهیاران و نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: همه ما حلقه اتصال مردم با حاکمیت، قانون، دولت و مسئولان هستیم و باید به عموم مردم خدمت‌رسانی و از حقوق ایشان، سیاست‌های کلان نظام، قانون اساسی، قوانین توسعه پنج‌ساله نظام، اسناد بالادستی، قوانین برنامه‌وبودجه سنواتی و سایر قوانینی که در حوزه‌های بخشی به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد، مطلع باشیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین بودجه بیان کرد: وقتی در جایگاه اعضای شورای شهر و روستا و دهیاری‌ها قرار می‌گیریم باید نسبت به این قوانین آگاهی کامل داشته باشیم.

حسینی شاهرودی بابیان سیاست‌های مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های اقتصادی کشور تصریح کرد: بالغ‌بر ۴۰ درصد قانون برنامه پنج‌ساله در کشور اجرایی شده است و عدم مطالعه و اطلاع مسئولان و عدم مطالبه ما منجر به اجرایی نشدن بخش عمده‌ای از برنامه‌ها و قوانین توسعه پنج‌ساله می‌شود.

او با اشاره به بودجه سنواتی و ابلاغ آن به شوراهای روستاها و دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: شوراها و دهیاری‌ها موظف هستند نسبت به پیگیری مطالبات مردم در روستاها و بخش‌ها اقدام کنند تا با قوانین موجود نسبت به ایجاد توسعه و رفع مشکلات مردم گامی اساسی برداشته شود.

این عضو خانه ملت درباره مشکل آب شرب در برخی روستاهای شاهرود یادآور شد: شرایط اقتصادی سختی داریم و باید برای رفع مشکلات مردم اولویت‌بندی کنیم و در این برهه کمبود آب مهم‌ترین مشکلی است که باید رفع شود. حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستاهایی که ظرفیت‌های مطلوبی در اقتصاد و توسعه پایدار جامعه دارند ضروری است، تأکید کرد: روستاهایی در شاهرود وجود دارد که روستاهای مقصد گردشگری در این منطقه به شمار می‌روند و از حداقل خدمات دولت محروم هستند.

او کوچ جمعیت از روستاها به شهرها را نتیجه این محرومیت دانست و گفت: شرایط کشور باوجود تحریم‌های نفتی در آینده ممکن است سخت‌تر شود و باید به حداقل نیازهای مردم به‌عنوان اولویت اصلی پرداخته شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد