hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > ۳۰۰ روستای استان اصفهان با تانکر آب‌رسانی می‌شود

۳۰۰ روستای استان اصفهان با تانکر آب‌رسانی می‌شود

معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن اشاره به خروج ۳۰ روستا از آبرسانی سیار با ایجاد متجمع آبرسانی گفت: ۳۰۰ روستا در استان اصفهان با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن اشاره به خروج ۳۰ روستا از آبرسانی سیار با ایجاد متجمع آبرسانی گفت: ۳۰۰ روستا در استان اصفهان با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

به گزارش تسنیم از اردستان، ناصر اکبری ظهر امروز در جلسه کارگروه  منابع آب شهرستان اردستان اظهار داشت: فاز آبرسانی اصفهان به اردستان که در سال‌های دور طراحی شده با 95 لیتر بر ثانیه بوده که به دلائل فنی 86 لیتر بر ثانیه تحویل می‌شده است.

وی افزود: انتقال آب اصفهان به اردستان از آن زمان تاکنون بسیار کم شده چرا که نزدیک به 30 روستا در مسیر از این آب انشعاب داده می‌شوند و این موجب شده تا سهم آب شهرهای اردستان و زواره کمتر شود و اخیرا روستاهای در مسیر هم درخواست افزایش ظرفیت داده‌اند اما تا زمانی که فاز دوم آبرسانی انجام نشود به صلاح شهرستان اردستان و شرکت آب و فاضلاب نخواهد بود چون نمی‌تواند سهم اضافه بدهد.

معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در بخش آب استان اصفهان و 11 سال گذشته یک آب پایداری را داشته‌ایم و در این مدت 400 هزار انشعاب جدید بارگذاری شده است اما با خشکسالی سنگینی که دامن‌گیر استان اصفهان شده هیچ آبی به منابع آبی اضافه نشده است.

وی ضمن اشاره به اقدامات فنی صورت گرفته از طریق سامانه آب ابراز داشت:  اقدامات فنی در خصوص توزیع آب استان اصفهان خوب بوده و در حال حاضر 56 شهر تابع استان اصفهان که جزء سامانه آب هستند به آن‌ها آبرسانی انجام می‌شود و در حال حاضر اضافه آبی را نمی‌توانیم بارگذاری کنیم.

اکبری بیان کرد: مجتمع‌های روستایی هم با پیگیری‌های آینده و بضاعت دولت بودجه تزریق می‌شود و نگهداشتن مردم در این روستاها هنر می‌خواهد و هرچه روستاها خالی از سکنه بشود برای استان اصفهان و کشور هم هزینه بر خواهد بود که با افتتاح فاز دوم آبرسانی اصفهان به اردستان می‌توانیم فاز اول را برای روستاها و مجتمع‌های آبرسانی شهرستان اردستان اختصاص دهیم.

 

معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: مجتمع آبرسانی که از دو سال گذشته جزء پروژه‌های صندوق توسع ملی قرار گرفته 19 روستا را با سه هزار نفر جمعیت ساکن دائمی و سه هزار نفر جمعیت فصلی را با 18 لیتر بر ثانیه آبرسانی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پروژه مجتمع آبرسانی با بودجه اولیه 22 میلیارد  در سال 98 با دو قرار داد اجرا شده که تا کنون یک میلیارد و 200 میلیون تومان آن تحویل پیمانکار شده و در حال حاضر هم پیمانکار به فعالیت خود ادامه می‌دهد و کل پروژه 600 میلیارد ریال هزینه دارد.

اکبری افزود: در حال حاضر بیش از 300 روستا در سطح استان اصفهان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند که قصد داریم  با طرحی که پیش‌بینی شده و با اصلاح شبکه‌های روستایی به منظور داشتن آب پایدار برای روستائیان 30 روستا را از چرخه آبرسانی سیار خارج کنیم و این روند سال به سال افزایش خواهد داشت.

معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن اشاره به مشارکت خیران در پروژه آبرسانی بیان کرد: شهرستان اردستان با همکاری خیرین توانسته‌اند 20 مورد از شیرهای برداشت آب را در شهرهای اردستان و زواره به منظور استفاده بهداشتی تبدیل به شیرهای پدالی کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد