hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > هوای اصفهان در وضعیت نارنجی

هوای اصفهان در وضعیت نارنجی

وزش باد و فعال شدن کانون ریزگردها در شمال اصفهان که از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا روز دوشنبه این هفته ادامه دارد،

وزش باد و فعال شدن کانون ریزگردها در شمال اصفهان که از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا روز دوشنبه این هفته ادامه دارد، باعث شده کیفیت هوای اصفهان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و در برخی مواقع در ساعات اولیه روز در شرایط ناسالم برای عموم قرار گیرد.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان به دلیل وزش باد و فعال شدن کانون ریزگردها در جنوب سمنان و شمال اصفهان از روز چهارشنبه هفته گذشته و تداوم آن تا روز دوشنبه این هفته، میزان کیفیت هوا در مناطق شمال، شرق و مرکز استان کاهش یافته و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و در برخی مواقع در ساعات اولیه روز در شرایط ناسالم برای عموم قرار می گیرد.
به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان، با اشاره به جو نسبتاً ناپایدار طی سه روز آینده در سطح استان، هوای امروز اصفهان را صاف تا کمی ابری و غبار محلی، در بعد از ظهر وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک محلی پیش بینی کرد.
همچنین براساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه های پایش دائم، بر حسب شاخص کیفیت هوا (AQI) در ۲۴ ساعته منتهی به ساعت ۷ صبح امروز با میانگین ۱۴۴، در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس بود.
شاخص کیفیت هوا (AQI) در بزرگراه شهید خرازی ۱۶۳، میدان احمدآباد ۱۵۴، خیابان پروین ۱۵۱، خیابان رودکی ۱۳۲ و خیابان استانداری ۱۱۹ بود.
مرکز بهداشت استان اصفهان نیز برای کاهش اثرات ناشی از آلاینده های هوا بر سلامت جامعه، توصیه های بهداشتی به شهروندان اعلام کرد.
خودداری از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود و نیز خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری، ماندن در منزل و استراحت برای بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم، پرهیز از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی در هوای باز، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و نوشیدن مایعات به ویژه آب از جمله توصیه های مرکز بهداشت استان است.
همچنین افرادی که مبتلا به سرماخوردگی (زکام همراه با حساسیت) و یا مشکلات تنفسی هستند و افراد مبتلا به آسم بدون علامت، در زمره گروه های آسیب پذیر هستند و به آنها توصیه شده از تردد در محیط های باز خودداری کنند.
ماسک های کاغذی معمولی و دستمال نمی توانند مانع ورود آلاینده های هوا به سیستم تنفسی شوند، بنابراین استفاده از آن ها توصیه نمی شود. اما ماسک های ویژه ای که با عنوان P۱ و P۲ (ماسک های سوپاپ دار) در داروخانه ها عرضه می شود، در این شرایط به ویژه برای افرادی که مجبورند در فضای باز فعالیت داشته باشند تا حدی مناسب است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد