hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان| اجرای طرح نذر آب از 14 مرداد

سیستان و بلوچستان| اجرای طرح نذر آب از 14 مرداد

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان از توزیع روزانه ۳ میلیون لیتر آب در قالب طرح نذر آب در روستا‌ها و مناطق عشایری استان خبر داد. 

عبدالاحد ریگی افزود: در این طرح که با مشارکت جمعیت هلال‌احمر از چهاردهم مردادماه در استان شروع‌شده روزانه ۳ میلیون لیتر آب برای جمعیتی بالغ بر ۲۵۱ هزار نفر ساکن در ۵۰۰ روستای سطح استان توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه این طرح و آب‌رسانی در ۱۹ شهرستان استان که با مشکل تأمین آب آشامیدنی روبه‌رو هستند در حال انجام است گفت: بحران خشکسالی در استان به‌ویژه در شهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان تداوم دارد و هم‌اکنون از ۶۱۳ چاه آب آشامیدنی فقط ۱۴۴ چاه از وضعیت نرمال آبی برخوردار هستند و مابقی از مدار خارج‌شده‌اند.

ریگی در این رابطه اضافه کرد: با ادامه این وضعیت هم‌اکنون به دلیل کمبود نزولات آسمانی و منابع آبی ۵۰۲ روستای استان که دارای شبکه آب‌رسانی سالم و بهداشتی بودند از مدار شبکه آب‌رسانی خارج شدند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هم‌اکنون به دلیل تداوم خشکسالی و کمبود منابع آبی به یک هزار و ۲۵۷ روستای سیستان و بلوچستان به‌صورت سیار آب‌رسانی می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد