hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > تصویر فرهنگ یک کشور توسط شهرداری‌ها ساخته می‌شود

تصویر فرهنگ یک کشور توسط شهرداری‌ها ساخته می‌شود

در این دوره شهرداری، اقدامات خوبی انجام شده، پروژه‌های مترو، سالن اجلاس، مرکز نمایشگاه اصفهان و سالن حسینی گلستان شهدا پیشرفت خوبی داشته است
آیت‌الله طباطبايی نژاد، امام‌جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مناسبت ١۴ تیر، روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پس از استماع صحبت‌های دکتر نوروزی، شهردار اصفهان به‌عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه گفت: وقتی وارد یک کشور می‌شویم، از فضای شهر و نظافت و زیبایی‌اش به فرهنگ مردم آن کشور پی می‌بریم و این تصویر از فرهنگ یک کشور توسط شهرداری‌ها ساخته می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌خوبی می‌توانند فرهنگ یک کشور را نشان دهند، افزود: در شهری مثل اصفهان، انصافا گردشگران از نظافت و خرمی اصفهان، لذت می‌برند.
وی ادامه داد: شهردار اصفهان، گزارشی ارایه داد. من هم تأیید می‌کنم که در این دو سه سال و این دوره شهرداری، اقدامات خوبی انجام شده، هم مسئله مترو، پیشرفت خوبی داشته، هم سالن اجلاس و هم مرکز نمایشگاه اصفهان، سالن حسینی گلستان شهدا هم پیشرفت خوبی داشته است.
امام‌جمعه اصفهان اظهار داشت: در مورد نام‌گذاری این سالن، با شهردار صحبت کردم. سالن ساخته شده برای گلستان شهدا و تخت پولاد، سالن بسیار خوب و چندمنظوره‌ای است. این محل یک سالن آبرومند می‌خواست، نباید با یک حرف، زحمات نادیده گرفته شود.
وی تصریح کرد: من در زمان عقد قرارداد این پروژه بوده‌ام، قرار بود یک‌سوم هزینه‌ها را استانداری، یک‌سوم را بنیاد شهید و یک‌سوم را شهرداری بدهد، اما آن‌ها انجام ندادند، اگر شهرداری و شخص شهردار، حمایت نمی‌کرد، این پروژه می‌ماند و اجرا نمی‌شد. وی اظهار داشت: هزینه‌های زیادی برای آزادسازی شد و من در جریان بعضی از آن‌ها هستم. بعضی ساختمان‌های جلوی پروژه با هزینه زیادی آزادسازی شد و شهردار منطقه ۶ هم در این زمینه، خوب عمل کرد.
آیت‌الله طباطبائی نژاد، تاکید کرد: کارهای خوبی در این دوره انجام شده، خداوند به همه خدمتگزاران توفیق خدمت دهد.

شهردار اصفهان: پل سردار سلیمانی یکی از بزرگ‌ترین پل‌های شهر اصفهان خواهد بود
شهردار اصفهان به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه دیروز گفت: مجموعه پل‌ها و تقاطع شهید سلیمانی بر اساس زمان‌بندی طراحی‌شده، در حال پیشرفت و تکمیل است که با احداث آن‌یکی از بزرگ‌ترین پل‌ها در شهر اصفهان ساخته خواهد شد.
قدرت اله نوروزی با اشاره به چهاردهم تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم کشور ثبت شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط روز جامعه تکالیفی که بر عهده شهرداری‌ها گذاشته می‌شود، دائما افزایش می‌یابد و از همین رو خدمت‌رسانی به مردم نیز بیشتر شده است.
وی ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان در این دوره علاوه بر اینکه توانسته به تکالیف قانونی خود عمل و آن‌ها را به‌درستی اجرا کند، در زمینه اقداماتی چون خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان استان‌های دیگر در سال ٩٨ و... هم وارد شده است. وی گفت: قانون شاید در این زمینه تکلیفی برای ما مشخص نکرده بود اما شهرداری اصفهان و نیروهای این نهاد به خواسته مردم سیل‌زده چند استان کشور، جامه عمل پوشاندند و در جریان سیل چندین شهر کشور امدادرسانی کردند.



وی این اقدام شهرداری و نیروهای آن را برگرفته از روحیه ایثارگری اصفهانی‌ها در همه دوران ازجمله دوران دفاع مقدس دانست و افزود: با همین رویکرد سایر خدمات شهرداری ازجمله اجرای پروژه‌های عمرانی به‌صورت فعال در جریان است و این موفقیت را مرهون روحیه تلاش و ازخودگذشتگی نیروهای شهرداری و همراهی قانونی شورای شهر هستیم.
نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان با افزایش بودجه سالانه و تحقق آن توانسته به‌عنوان شهرداری پیشتاز در کشور شناخته شود، گفت: این موضوع همچنین به توسعه عدالت فضایی و اجتماعی نیز منجر شده است و هزینه کردن دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهر در راه عمران و توسعه نشان از تحقق این نوع عدالت دارد.
وی ادامه داد: احداث خط اول متروی اصفهان 16 سال به طول انجامیده بود اما در این دوره تکمیل خط یک طی چهار ماه کار به سرانجام رسید.
وی به آغاز اجرای خط دوم متروی شهر از منطقه 14 به‌عنوآن‌یکی از مناطق کمتر برخوردار اصفهان اشاره و اظهار کرد: سرعت این پروژه قابل‌قبول است و با فعالیت یک هزار نفر در خط دو مترو، درصدد هستیم این پروژه طبق زمان‌بندی وارد چرخه بهره‌برداری شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: هزینه‌های چند میلیارد تومانی در این طرح برای این است که دیگر مردم زینبیه و دارک محروم نباشند و آن‌ها هم بتوانند از مترو استفاده کنند.
وی به اجرای سایر روش‌های حمل‌ونقل عمومی در شهر اصفهان نیز اشاره و تصریح کرد: احداث تراموا یکی دیگر از خواسته‌های ما برای جابجایی مردم است که در این زمینه مذاکراتی با سرمایه‌گذاران صورت گرفته است؛ برهمین اساس به‌زودی عملیات عمرانی تراموا در شهر اصفهان کلید می‌خورد.
نوروزی افزود: احداث حلقه ترافیکی شهر با توجه به حجم آزادسازی‌های وسیعی که در مسیر این پروژه قرار دارد، نیاز به‌جرئت و شجاعت جدی داشت که در این دوره این کار را آغاز کردیم تا آرزوی بسیاری از مردم محقق شود.
وی ادامه داد: در همین راستا مجموعه پل‌ها و تقاطع شهید سلیمانی بر اساس زمان‌بندی طراحی‌شده برای آن، در حال پیشروی و تکمیل است که با احداث آن‌یکی از بزرگ‌ترین پل‌ها در شهر اصفهان ساخته خواهد شد.
شهردار اصفهان به کاهش آلودگی‌های محیط زیستی و تصادفات جاده‌ای به‌عنوان بخشی از مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در تکمیل پروژه رینگ چهارم، هم‌اکنون جاده شش کیلومتری فرزانگان در اختیار شهروندان است و اجرای این پروژه، تلفات جانی ناشی از تصادفات که در این منطقه به‌دفعات رخ داده بود را کاهش داده است.
وی اضافه کرد: ارتش در اجرای برخی پروژه‌های شهرداری با ما همکاری خوبی داشته است؛ البته همه باید از جهادگرانی که برای آبادانی شهر کار می‌کنند حمایت کنند چراکه ما خدمت‌رسانی به مردم را وظیفه خود در برابر آن‌ها می‌دانیم.
نوروزی تصریح کرد: تکمیل سالن اجلاس سران ‌یکی دیگر از طرح‌های عمرانی شهرداری است که پتانسیل‌های جهانی دارد و از مردم می‌خواهیم در بهره‌برداری از آن شهرداری را یاری کنند. همچنین سال گذشته 400 میلیارد تومان صرف آزادسازی زیرساخت‌های این سالن شد.
وی به نیاز شهر اصفهان به یک نمایشگاه بین‌المللی شاخص به‌عنوان یک جهان شهر اشاره و اظهار کرد: این نمایشگاه امسال در اختیار بخش نمایشگاهی و مردم اصفهان قرار می‌گیرد و یکی از موفقیت‌های بزرگ عمرانی برای شهر به شمار می‌آید.
شهردار اصفهان افزود: ما برای ساخت سالن گلستان شهدای اصفهان هم به میدان عمل آمدیم و با اعتبار 70 میلیارد تومانی که برای آن هزینه کردیم به‌زودی این سالن را در اختیار شهروندان اصفهانی قرار می‌دهیم.
وی بیان کرد: پیشرفت ۹۵ درصدی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، پیشرفت ۷۵ درصدی سالن اجلاس و پیشرفت ۹۵ درصدی سالن گلستان شهدا نشان می‌دهد، پویش «هر یکشنبه یک افتتاح» شهرداری اصفهان حرکت صحیح و به‌جایی است.
نوروزی افزود: همه مناطق 15 گانه شهر اصفهان از توسعه و عدالت فضایی در این دوره بهره‌مند شده و می‌شوند و پروژه‌های ما در یک نقطه خاص تمرکز ندارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری 70 درصد از بودجه‌ای که طی سه سال آن را به شش هزار میلیارد تومان افزایش داده است را صرف عمران و توسعه شهر می‌کند، گفت: تعامل میان شهرداری، شورای شهر، مدیریت استان و امام‌جمعه محترم مطلوب است و این تعامل می‌تواند در جامعه زمینه‌ساز درک متقابل شود.

استقرار میز خدمت شهرداری اصفهان در مسیر حرکت نمازگزاران نماز جمعه
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به استقرار میز خدمت شهرداری اصفهان برای پاسخگویی به امور شهروندان در نماز جمعه این هفته اصفهان و به مناسبت ١۴ تیرماه روز شهرداری‌ها، گفت: در نماز جمعه این هفته به مناسبت روز شهرداری‌ها غرفه میز خدمت شهرداری اصفهان برقرار شد تا نمازگزاران و شهروندان اصفهانی علاوه بر آشنایی با خدمات جدید شهرداری اصفهان ازجمله سامانه اصفهان نما (مجموعه خدمات آنلاین شهرداری اصفهان)، نرم‌افزار اصکیف (کیف پول الکترونیک شهروندی)، پروژه‌های شهروندسپاری و...، بتوانند مشکلات خود را مطرح کرده و پاسخ سوالات خود در ارتباط با خدمات شهرداری را دریافت کنند. ایمان حجتی اظهار کرد: همچنین شهروندان از طریق این غرفه، پیشنهادها و انتقادات خود را با بخش‌های مختلف شهرداری که در میز خدمت مستقر بودند، در میان گذاشتند و از خدماتی همچون پروژه‌های آنلاین شهرداری، پروژه‌های شهروندسپاری، شهر با چند کلیک و ... اطلاع پیدا کردند.
وی ادامه داد: در کنار میز خدمت با توجه به تشدید وضعیت بیماری کرونا، همکاران شهرداری اصفهان، محل مصلای اصفهان را به‌صورت ویژه ضدعفونی کردند. این کار در هفته‌های گذشته نیز انجام شده و در هفته‌های آینده نیز برای حفظ سلامت شهروندان و نمازگزاران، ادامه خواهد داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد