hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > واریز سهم نیم درصد شهرداری‌ها موجب رونق کتابخانه‌های عمومی می‌شود

واریز سهم نیم درصد شهرداری‌ها موجب رونق کتابخانه‌های عمومی می‌شود


فرماندار شهرستان دامغان با اشاره به این مطلب که شهرداران سهم مهمی در پویایی فرهنگ و نشاط در جامعه دارند گفت: شهرداران با واریز به‌موقع سهم نیم درصد درآمدها، به رونق کتابخانه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در جامعه کمک می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان با حضور علی‌اصغر مجد؛ فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان؛ علیرضا نوچه ناسار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان دامغان؛ حسین امینیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان؛ مسلم نصرتی، شهردار دامغان؛ حسن قادری، رئیس شورای اسلامی شهرستان دامغان؛ حسن کاتبی، رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان دامغان؛ محمد سلطانیه، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان و دیگر اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار شد.
علی‌اصغر مجد فرماندار شهرستان دامغان ضمن بیان اینکه دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در حال برگزاری است بیان داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باید برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره تلاش کنند.
وی کتاب‌خوانی را معیاری برای شناخت فرهنگ‌عامه دانست و عنوان کرد: هراندازه ملتی کتاب‌خوان باشد، می‌توان به نرخ سواد، رواج فرهنگ علم‌ورزی و اقتصاد دانش‌بنیان آن آگاه و به رونق صنعت نشر و انتشارات در آن کشور پی برد.
فرماندار شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه مطالعه جزء نیازهاي اجتماعی انسان است افزود: انسان به‌وسیله مطالعه می‌تواند با اندیشه‌هاي دیگران رابطه برقرار کند و از دستاوردهاي علمی و ادبی دیگران بهره‌مند شود.
در ادامه محمد سلطانیه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان از فعالیت 9 کتابخانه عمومی نهادی و دو کتابخانه مشارکتی در این شهرستان خبر داد و گفت: پنج هزارو 878 نفر عضو کتابخانه‌های این شهرستان هستند.
وی افزود: 185 هزارو 900 نسخه کتاب درزمینه‌ های متعدد در این کتابخانه‌ها وجود دارد.
در خاتمه اعضا ء در خصوص هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و مشکلات کتابخانه‌ها به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد