hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کتاب مدرسه آل الرضا(ع) معرفی شد

کتاب مدرسه آل الرضا(ع) معرفی شد

کتاب مدرسه آل الرضا(ع) نوشته علی اکبر جاهدی به مناسبت دهه کرامت معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان،پیامبر اکرم(ص) همواره مسلمانان را به پیروی و الگوگیری از خاندان پاک و بزرگوار خود سفارش می نمود. توجه به اهل بیت علیهم السلام و پیروی از آنان، شیوه های گوناگونی دارد. ابراز محبت، توسل به اهل بیت و زیارت حرمهای آن بزرگواران برخی از راههای افزایش محبت و توجه نسبت به این پیشوایان آسمانی است. با این وجود یکی از مهمترین راههای کسب معرفت و شناخت ائمه ی معصوم علیهم السلام خواندن سخنان آن پیشوایان و عمل نمودن به آنهاست. سخنانی که قلب ها را زنده کرده و دل مومنان را شاد و پرنشاط می کند،در میان ائمه ی معصوم پیشوای هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) از جایگاه ویژه ای نزد ایرانیان برخوردار است. هزاران نفر از مردم ایران روزانه مرقد مطهر این امام بزرگوار را در مشهد مقدس زیارت می کنند. مطالعه ی سخنان و احادیث ارزشمند ایشان موجب کسب معرفت بیشتر و زیارت با معرفت خواهد شد.
کتابی که در ادامه به معرفی آن پرداخته می شود شامل برخی از سخنان امام رضا(ع) است.
کتاب مدرسه ی آل الرضا(ع)، (365حدیث برگزیده از امام رضا(ع) و فرزندان بزرگوارشان) توسط علی اکبر جاهدی نوشته شده و انتشارات جمال در سال 1390 با 64 صفحه به چاپ رسانده است.
این کتاب شامل 365 حدیث از امام رضا(ع) برای 365 روز سال است،اسامی منابع احادیث در متن کتاب به اختصار و در پایان کتاب همراه با نام کامل آمده است.احادیث کتاب به گونه ای انتخاب شده اند که متناسب با مخاطب جوان و نوجوان باشند.    در انتهای کتاب نمایه ی موضوعی احادیث آمده و می توان براساس موضوع حدیث مورد نظر را در متن کتاب جستجو کرد.احادیث ساده، کوتاه و روان هستند و ترجمه فارسی آنها در ذیل متن عربی درج شده است.
ساده و خوش خوان بودن، محتوای ارزشمند و حجم کم کتاب، استفاده از منابع معتبر، صفحه آرایی زیبا و نویسنده ی متخصص از جمله نقاط قوت این کتاب هستند.علی اکبر جاهدی نویسنده کتاب از پژوهشگران مذهبی و از فعالان حوزه ی تخصصی حدیث است. مطالعه این کتاب به تمام شیفتگان حضرت امام رضا(ع) و علاقه مندان به آشنایی با سیره و روش زندگی ایشان پیشنهاد می شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد