hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > 11 ماشین آتش نشانی به روستاهای استان سمنان تخصیص یافت

11 ماشین آتش نشانی به روستاهای استان سمنان تخصیص یافت

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان درباره آخرین تمهیدات ماخوذه در راستای کاهش مخاطرات پیرامون آتش‌سوزی مراتع، گفت: ۱۱ماشین آتش نشانی به روستاها تخصیص یافت.

مهدی صمیمیان ضمن اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای مقابله با مخاطرات و حوادث روستایی به‌ویژه آتش‌سوزی وامداد نجات در مناطق روستایی و مراتع و منابع طبیعی، بیان داشت: روستاها با ۱۱ خودروی آتش‌نشانی تجهیز شده‌اند تا در صورت بروز حادثه بهتر بتوانند وارد عمل شوند.

وی بابیان اینکه استقرار آتش‌نشانی در روستاها درزمینهٔ امدادرسانی فوری به حوادث احتمالی دارای ضرورت است، ابراز کرد: استانداری با توجه به همین ضرورت سعی دارد تا به بهترین نحو شرایط امدادرسانی روستایی را فراهم کند و در همین راستا فعلاً ۱۳ پایگاه آتش‌نشانی در روستاهای استان تجهیز شده‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: در کنار این موضوع بیش از ۳۰ دهیاری ما در سطح استان تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده‌اند که طبق آن در هنگام رخ دادن آتش‌سوزی مراتع و منابع طبیعی به کمک اداره منابع طبیعی می‌آیند.

صمیمیان بابیان اینکه این روستاها در جوار مراتع قرار دارند و می‌توانند به‌سرعت در راستای کاهش مخاطرات حریق پیشگام شوند، بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های محلی و بومی یکی از سیاست‌های کاهش مخاطرات طبیعی به‌خصوص در فصل گرما است که احتمال آتش‌سوزی طبیعت بیشتر می‌شود همچنین منابع طبیعی نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی بابیان اینکه بیش از ۱۴۰ هزار نفر از جمعیت ۷۰۳ هزارنفری استان سمنان در روستاها زندگی می‌کنند، گفت: استقرار آتش‌نشانی‌ها ظرفیت خوبی است که هم بتوانیم به این جمعیت روستایی امدادرسانی به‌موقع داشته باشیم و هم بتوانیم با آموزش از بروز مخاطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: شیوه کار آتش‌نشانی‌های مستقر در روستاهای استان امدادرسانی به تمام مناطق هم‌جوار با یک شعاع مشخص است در نتیجه این نیروهای آتش‌نشانی و خودروها فقط به همان روستایی که در آ «استقرار دارند به تنهایی خدمت رسانی نمی کنند بلکه مناطق اطراف را نیز در پوشش دارند و با منابع طبیعی همکاری می کنند.

صمیمیان بابیان اینکه مشارکت جوامع محلی در حفظ روستاها و مراتع و منابع طبیعی اصل اساسی است، گفت: در این راستا خوشبختانه اتفاقات خوبی در سطح استان رقم خورده و مردم نیز همراهی خوبی با طرح هایی مثل بیمه روستایی و ... داشته اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد