hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مسؤولان دانشگاه سمنان تمام قد برای تعطیل‌نشدن آموزش‌ در روزهای کرونایی به میدان آمدند

مسؤولان دانشگاه سمنان تمام قد برای تعطیل‌نشدن آموزش‌ در روزهای کرونایی به میدان آمدند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت : از زمان شیوع بیماری کووید 19 و انتشار ویروس کرونا و تعطیل شدن کلاس‌های درس حضوری، مسئولان دانشگاه برای تعطیل نشدن آموزش با تمان توام پای کار آمدند.
دکتر فرشاد ورامینیان در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه سمنان ادامه داد : با توجه به شرایط پیش آمده ، در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه و با مشورت‌‌های مختلف با وزارت عتف، استانداری سمنان و دانشگاه علوم پزشکی تصمیم به تعطیلی کلاس‌های حضوری گرفته شد و تصمیمات مختلف برای ضد عفونی کردن دانشکده‌ها و سایر نقاط دانشگاه نظیر محیط‌های اداری و خوابگاهی اتخاذ و عملیاتی شد .
دکتر ورامینیان گفت : تعطیل نشدن آموزش دروس در این زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که  با به میدان آمدن تمام قد همکاران معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و انفورماتیک و فناوری اطلاعات ، اساتید دانشگاه به برگزاری کلاس‌های جبرانی خود در فضای مجازی هدایت شدند.
وی با بیان اینکه در ابتدا این کار به کندی پیش می‌رفت افزود : در نهایت با درایت همکاران فنی انفورماتیک و حمایت مالی دانشگاه سرورهای جدیدی خریداری ، که با افزایش آنها ، تعداد سرورها به هفت سرور رسید و کار با روال بهتری به پیش رفت .
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان تصریح کرد : با توجه به احساس نیاز به آموزش با مبانی و فلسفه آموزش مجازی و استفاده از تجربیات ، پنج کارگاه در این زمینه برای اعضای هیأت علمی و مدرسین دانشگاه برگزار شد .
دکتر ورامینیان خاطر نشان کرد : تا کنون بیش از 60 هزار کلاس آموزشی مجازی و یک هزار و 256 آزمون و 528 آزمون پایان ترم در دوران کرونا به صورت مجازی و با استفاده از بستر فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شده است .
وی پشتیبانی حرفه ای و صبورانه همکاران انفورماتیک در رسیدن به نقطه فعلی و شرایط مطلوب را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : به طور مثال در اردیبهشت ماه در یک روز از هفته و در یک لحظه حدود شش هزار نفر از کاربران در سامانه برگزاری کلاس‌های دانشگاه برخط بودند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه آموزش مجازی در دانشگاه در شرایط پسا کرونا متوقف نخواهد شد و با توجه به صحبتهای وزیر علوم  و آینده‌پژوهی دانشگاه‌ها در دنیا به نظر فرصت خیلی خوبی برای تداوم بخشی از آموزش در این محیط فراهم خواهد شد یادآورد شد : البته  قبل از شیوع ویروس کرونا نیز آموزش چند رشته در مقطع کارشناسی ارشد مانند هوش مصنوعی و ... در دانشگاه سمنان به صورت مجازی انجام می شد اما  تجارب ارزشمند آموزش مجازی و گستردگی آن در دوران شیوع کرونا ، قطعا به برنامه‌ریزی ما برای استفاده بیشتر و بهتر از ا ظرفیت آموزش مجازی در این دانشگاه کمک خواهد کرد.
دکتر ورامینیان بر ضرورت فعال شدن  واحد آموزش مجازی در حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تاکید کرد و گفت : در این راستا باید سخت‌افزارهای لازم برای تهیه محتوا در اختیار دانشکده‌ها قرار گیرد و مهم‌تر از همه باید بر روی تولید محتوا کار کرد و دروس عملی را با تولید محتوای مناسب یا با برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی هر موقع که امکان حضور فراهم شد با کیفیت بهتری انجام داد.
وی اظهار داشت : آموزش مجازی در دانشگاه سمنان ممکن است با ضعف ها و نواقصی همراه بوده باشد که به خاطر نواقص و ضعف‌های موجود از اساتید و دانشجویان عزیز پوزش می‌طلبیم ولی همه نیک می‌دانند که شرایط فعلی در کشور و دانشگاه‌های مختلف به صورت ناگهانی رخ داد که یا باید آموزش کلا تعطیل می‌شد و یا با استفاده از فناوری‌های نوین و لو با تجربه اندک در این حجم وارد این عرصه می‌شدیم که آموزش در دانشگاه تعطیل نشود و ما توقف یا بازگشت به عقب نداشته باشیم.
دکتر ورامینیان خاطر نشان کرد : مسؤولین دانشگاه سعی کردند با حداکثر تعامل و تطبیق قوانین و مقررات با شرایط فعلی و همکاری و همراهی اساتید و دانشجویان  شرایط فعلی را مدیریت و چالش را به فرصت تبدیل نمایند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد