hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان| کمبود آب در 20 درصد واحدهای صنعتی و معدنی گرمسار

سمنان| کمبود آب در 20 درصد واحدهای صنعتی و معدنی گرمسار

فرماندار گرمسار درباره مشکل کم‌آبی در بخش شرب، صنعت و کشاورزی گرمسار، توضیح داد: ۲۰ روستا و دو شهر در این شهرستان دچار کم‌آبی شدید هستند، از سوی دیگر بیش از ۲۰ درصد واحدهای صنعتی و معدنی گرمسار نیز با مشکل کمبود آب مواجه هستند که این امر در تابستان نیز تشدید می‌شود.

داریوش طاهری بابیان اینکه ترویج فرهنگ صحیح استفاده از آب، بهسازی خطوط لوله و انتقال و تأمین آب در زمره راهکارهای برون‌رفت از مشکل کم‌آبی هستند، افزود: اکنون مناطق شهری گرمسار با مشکل کمبود ۳۰ لیتر آب در ثانیه مواجه است که بهسازی خطوط لوله می‌تواند بخشی از هدر رفت آب را کاهش داده و درنتیجه میزان کمبود را نیز تا حدی جبران کند.

فرماندار گرمسار با بیان اینکه ۱۲۰ کیلومتر لوله انتقال آب فرسوده در این شهرستان وجود دارد که بعضا عمر آن‌ها بیش از سه دهه است، تأکید کرد: تعویض و تعمیر این میزان خطوط انتقال حجم اعتباراتی بسیار زیاد می‌طلبد که از حوزه شهرستانی خارج است.

طاهری بابیان اینکه ۱۳ درصد تمام مجموعه انتقال آب شرب گرمسار کاملا فرسوده محسوب می‌شوند، افزود: ۱۰ درصد آب آشامیدنی از طریق همین لوله‌های کهنه، هدر می‌روند.

او افزود: یکی از مشکلاتی که کمبود آب می‌تواند برای گرمسار ایجاد کند، مهاجرت روستائیان به دلیل خشک‌سالی و نبود آب برای کشاورزی است و این امر تبعات منفی را در بردارد که یکی از آن‌ها کاهش تولید و رونق اقتصادی در روستاها است لذا ما معتقد هستیم اقتصاد شهری قوی، نیازمند اقتصاد روستایی قوی است که خشک‌سالی این روند را تغییر داده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد