hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شناسایی ۴۱۷ مورد مثبت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌شرقی

شناسایی ۴۱۷ مورد مثبت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌شرقی

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی ۴۱۷ مورد مثبت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌شرقی خبر داد.
محمدحسین صومی افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد هر جا که مردم در جاهای غیر ضروری مانند مجالس عزا و عروسی شرکت کرده و یا مراسم عزا را به صورت غیر قانونی در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها برگزار کرده‌اند، تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تاکید کرد: گذاشتن ماسک در جیب مانند این است که در جلسه امتحان، سوالات را به دلیل قرار داشتن خودکار در جیب مان، جواب ندهیم.

صومی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک آن هم به طور صحیح در مقابله با کرونا بسیار مؤثر بوده و قرار دادن آن در جیب یا کیف، زمینه را برای آلوده کردن آن فراهم می‌کند.

وی گفت: از خیل عظیمی از مردم که توصیه‌ها را رعایت می‌کنند، قدردانی می‌کنم، اگر آنان رعایت نمی‌کردند، امروز وضعیت بدتر بود.

وی از شناسایی ۴۱۷ مورد مثبت کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: همچنین در این مدت هفت نفر نیز فوت شده‌اند، ضمن اینکه متوسط فوتی‌های هفته گذشته روزانه هشت تا ۹ نفر بود.

وی یادآوری کرد: ۵۰ درصد مبتلایان و ۱۰ درصد فوتی‌ها زیر ۵۰ سال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، متوسط سن مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی را ۵۲ سال و متوسط سن فوتی‌های این بیماری را ۷۲ سال عنوان کرد.

وی گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۱۱۴ نفر نیز ترخیص شده‌اند که نشان می‌دهد تعداد بستری‌ها نسبت به تعداد ترخیص شده‌ها بیشتر است.

وی افزود: هم اکنون ۱۸۵ بیمار در بخش «آی.سی.یو» بستری بوده و ۱۱۱ نفر نیز با استفاده از دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کنند، ضمن اینکه تعداد کل بیماران بستری که بیمارستان‌های استان ۷۳۳ نفر است.

صومی با تشریح آخرین وضعیت شهرستان‌های آذربایجان شرقی از نظر ابتلاء به کرونا نیز گفت: شهرستان‌های اهر، بناب، هریس، چاراویماق، میانه و تبریز به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد