hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > روحانی: آمریکا به برجام ضربه سیاسی بزند اقدام قاطع ایران را خواهد دید

روحانی: آمریکا به برجام ضربه سیاسی بزند اقدام قاطع ایران را خواهد دید

رئیس‌جمهور گفت: در این سه سال و نیم که دولت جدید آمریکا در کاخ سفید مستقر شده است همواره اعمال بی‌قانونی و اعمال ضد قانونی و ضد بشر،ضد حقوق بشر در طول این مدت علیه جمهوری اسلامی ایران را رقم زده است.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در جلسه دولت با اشاره به توطئه‌های امریکا گفت:‌ در این سه سال و نیم که دولت جدید آمریکا در کاخ سفید مستقر شده است همواره اعمال با بی قانونی و اعمال ضد قانونی و ضد بشر حقوق بشر در طول این مدت علیه جمهوری اسلامی ایران شاهد بودیم.
روحانی با اشاره به 12 تیر سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس توسط آمریکا گفت: این جنایت بسیار بزرگی بود که در تاریخ کشور ما به‌وقوع پیوست. اینکه یک نیروی نظامی به تعمد، آن هم در میدان جنگی که به ظاهر جنگ ما و عراق بود و آمریکا در ماه‌‌های آخر وارد این جنگ شده بود. بعد هم بگوید اشتباه کرده ‌بودیم ولی نه تنها عذرخواهی نکند بلکه مدال هم بدهد به کسی که هواپیما را سرنگون کرده و 290 فرد بیگناه را به شهادت رسانده است.
وی افزود: این شیوه و اخلاق آمریکایی‌هاست. این مسیری است که آن‌ها از آن روز تا امروز مد نظر داشته‌اند. وگرنه اگر یک دولت معمولی بود، حالا فرض می‌کنیم که آن‌ها اشتباهی هواپیمای ما را زده بودند، اگرچه چنین چیزی واقعیت ندارد، امّا بر فرض که اشتباه کرده بودند، لااقل عذرخواهی می‌کرد و فردی که هواپیما را زده بود محاکمه می‌کرد نه اینکه مدال بدهد.
وی افزود:‌ حالا شاید از نظر آنها در مسائل اقتصادی موفقیت‌هایی بدست آوردند اما از نظر سیاسی در طول این سه سال و نیم در برابر ایران شکست خوردند.
رئیس‌جمهور گفت: اگر از همین فردا 4 بعلاوه یک حاضر شد و به تعهدات خود در قبال برجام عمل کند، ایران نیز به تعهدات خود از همین فردا باز خواهد گشت. ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به همه تعهدات خود پایبند بوده و امروز هم پایبند است. البته اگر آمریکایی‌ها بازهم به برجام بخواهند بزنند که تاکنون ضربه اقتصادی بوده است و ما نیز بخشی از تعهدات را کنار گذاشتیم اما اگر بخواهند ضربه سیاسی به برجام بزنند بدانند جمهوری اسلامی را تحمل نخواهند کرد و اقدام قاطع خودش را در این زمینه نشان خواهد داد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد