hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آرایشگاه‌های نهاوند حق پذیرش عروس ندارند

آرایشگاه‌های نهاوند حق پذیرش عروس ندارند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند اعلام کرد: آرایشگاه های زنانه نهاوند تا اطلاع ثانوی حق پذیرش عروس، گل فروشی ها حق تزیین خودروی عروس و آتلیه های سطح شهر حق هیچ گونه فعالیتی برای فیلمبرداری مراسم عروسی ندارند.
عباس آزادبخت مطرح کرد: در صورت اعلام ستاد مقابله با کروناویروس شهرستان یا گزارش شبکه بهداشت و اداره صمت مبنی بر تأثیر آیین‌های عروسی و عزا در تهدید سلامت جامعه، دادستانی ورود کرده و با برگزارکنندگان این مراسم طبق قانون برخورد می‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند تأکید کرد: دادستانی در زمینه حفظ سلامت شهروندان با کسی تعارف ندارد و در صورت لزوم با عوامل برگزاری مراسم برخورد قضایی صورت می گیرد.
وی با توجه به شیوع کرونا و اعلام وضعیت هشدار در شهرستان و جلوگیری از هر گونه تجمع، اظهار کرد: برخی افراد در مراسم های جشن و عروسی ارزش‌های اسلامی را رعایت نکرده و با راه انداختن کاروان‌های عروسی، تجمع و ایجاد سروصدا و استفاده از اُرگ و آلات موسیقی تا پاسی از شب در معابر و خیابان‌های شهر باعث سلب آسایش و آرامش عمومی و ناراحتی دیگران می‌شوند که قطعاً با این گونه افراد برخورد قانونی صورت می گیرد.
آزادبخت تصریح کرد: آرایشگاه های زنانه نهاوند تا اطلاع ثانوی حق پذیرش عروس ندارند و گل فروشی ها نیز حق تزیین خودروی عروس و آتلیه های سطح شهر حق هیچ گونه فعالیتی برای فیلمبرداری مراسم عروسی نخواهند داشت.
وی در ادامه بیان کرد: برخی از تالارها و فروشگاه های بزرگ و اصناف نیز به عنوان تهدیدکننده سلامت عمومی شناخته شده اند که در صورت اعلام شبکه بهداشت و اداره صمت با متولیان آنها برخورد می شود.
دادستان نهاوند تصریح کرد: افرادی که با بی‌توجهی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی منجر به شیوع کروناویروس در شهرستان شوند و سلامت جامعه را تهدید کنند، مشمول جرم تهدید علیه بهداشت عمومی می‌شوند و با برخورد قضایی مواجه خواهند شد.
وی در پایان گفت: اگر چه اولویت اصلی در بحث مهار و مقابله با شیوع کروناویروس مسائل پیشگیرانه است و باید در این زمینه بیش از پیش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود اما چنانچه برخی افراد با بی‌توجهی و غفلت، منجر به تهدید علیه بهداشت عمومی شوند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد