hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دولت باید در کنترل قیمت‌ها بهتر عمل کند

دولت باید در کنترل قیمت‌ها بهتر عمل کند

مشهد مقدس رویداد امروز-تولیت آستان قدس رضوی همدردی، هم آوایی و تنظیم زندگی مسئولان جامعه اسلامی در حد اقشار متوسط به پایین جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت: همراه با مردم بودن از نکاتی است که رهبری معظم همواره نسبت به آن تأکید داشته اند، اگر زندگی مسئولان همانند مردم نباشد موجب یأس و ناامیدی جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در همایش ائمه جمعه استان خراسان رضوی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تشریح وظایف امامان جمعه پرداخت و با تأکید بر اینکه تبیین مسائل برای مردم از وظایف مهم ائمه جمعه است، عنوان کرد: تبیین صحیح وضعیت اقتصادی کشور برای مردم از نکات حائز اهمیت است، اینکه گفته شود دلیل شرایط اقتصادی تنها به تحریم‌ها باز می‌گردد حقیقتاً صحیح نیست، ممکن است بخشی از مشکلات به سبب تحریم‌ها باشد اما بخش دیگر آن به ناکارآمدی و تصمیمات غلط برمی‌گردد، نباید به مردم آدرس غلط داد که اگر می‌خواهید به رفاه برسید باید با آمریکا کنار آمد.

وی همچنین از ائمه جمعه خواست به میزان توان برای حل مشکلات مردم به‌ویژه تولیدکنندگان تلاش کنند و گفت: ائمه جمعه از حوزه نفوذ خود برای رفع موانع تولید از پیش پای تولیدکنندگان استفاده کنند تا شعار جهش تولید مدنظر رهبری محقق شود.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: در شرایط امروز حفظ انسجام ملی و دچار حاشیه نشدن بسیار مهم است، کارهایی که مردم را از مسائل اصلی غافل میکنند، مثل نامه ای که اخیرا یکی از آقایان نوشته که یک نوع فرار به جلو و منحرف کردن افکار عمومی از مسائل اصلی است، که متأسفانه این ها خیانت است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رهبری معظم شعار سال را «جهش تولید» قرار دادند؛ هرکسی به میزان توان باید به تحقق این شعار کمک کند، ائمه جمعه باید از ظرفیت و قدرت خود برای برداشتن موانع تولید استفاده کنند، نمونه‌اش قوه قضاییه که حدود یک هزار و چند کارگاه تولیدی را از تعطیلی نجات داد که رهبری معظم در فرمایشاتشان به آن اشاره کردند، این اقدام کاری بسیار ارزشمند و بزرگ بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمن از طریق برجام هسته‌ای به دنبال برجام‌های بعدی بود، تصریح کرد: رهبری معظم با آن هوشیاری و نگاه بلند خود همان ابتدا فرمودند که برجام‌های دو و سه در کار نخواهد بود و توطئه دشمن را نقش بر آب و آن‌ها را مأیوس کردند، دشمن آنچه از برجام توقع داشت برآورده نشد لذا از برجام خارج شد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به افزایش قیمت‌ها و تورم در کشور، خاطرنشان کرد: دولت باید در کنترل قیمت‌ها بهتر عمل کند، مشکل مسکن و اجاره مسکن به‌گونه‌ای شده است که نه‌تنها برای طبقات محروم بلکه طبقات متوسط نیز با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری معظم انقلاب نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: از فرصت تحریم باید استفاده کنیم و اتصال اقتصادمان به نفت را قطع کنیم؛ بارها مقام معظم رهبری طی ده‌های اخیر به دولت‌های مختلف نسبت به اقتصاد مقاومتی و عدم اتکا به نفت تذکر داده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد