hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نوسانات قیمت مواد اولیه تولیدی ها را به تعطیلی کشاند

نوسانات قیمت مواد اولیه تولیدی ها را به تعطیلی کشاند


رئیس اتحادیه کیف و کفش استان قم گفت: تولید کننده پس از هربار مراجعه برای خرید مواد اولیه با قیمت های متفاوتی مواجه می شوند که قدرت خرید را از آنها صلب می کند و درنتیجه قیمت تولید نیز افزایش می یابد که این افزایش قیمت باعث کاهش قدرت خرید مشتریان می شود.

قدرت الله مقيمي راد در گفت و گو با خبرنگاررویداد ایران در قم، با بیان اینکه اتحادیه کیف و کفش استان قم از سال ۱۳۶۶ با ۱۵ عضو شروع به کار کرد، اظهار کرد: این اتحادیه در حال حاضر بیش از هزار عضو دارد که قریب به اکثر آنان فروشنده و نیمی از آنان تولیدی هستند.

وی با بیان اینکه دوزندگان کیف و کفش از مشکلات بسیاری رنج می برند، بیان کرد: مشکلات اقتصادی از جمله مشکلاتی است که دوزندگان با آن دست به گریبان هستند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان قم، تحریم های ظالمانه ای را که دشمن بر کشورمان تحمیل کرده است را از دیگر مشکلات دوزندگان کیف و کفش دانست و بیان کرد: براثر تحریم هایی که بر علیه کشور ما اعمال شده است دوزندگان ما از کار بیکار شده‌اند و همچنین بر اثر نوسانات قیمت کارخانه جات ضعیفتر از بین رفته اند.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان به دلیل نوسانات قیمت ها با مشکلات جدی مواجه شدند، تصریح کرد: تولید کننده پس از هربار مراجعه برای خرید مواد اولیه با قیمت های متفاوتی مواجه می شود که قدرت خرید را از او صلب می کند و به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه قیمت تولید نیز افزایش می یابد که این افزایش قیمت موجب گریزان شدن مشتری می شود.

مقیمی با بیان اینکه افزایش قیمت خرید مواد اولیه موجب تعطیلی کارگاه های تولیدی شده است، عنوان کرد: واردات محصولات خارجی ضربه بزرگی به ما زده و باعث شده دوزندگان ما از کار بیکار شوند.

وی با درخواست از دولت برای یاری تولیدکنندگان افزود: تقاضای ما از دولت این است که با حمایت از تولیدی ها از تعطیلی و ورشکستگی آنها جلوگیری کند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان قم با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس بیماری کرونا و قطع شدن صادرات مشکلات جدی گریبانگیر تولیدکنندگان شده است، گفت: با وضعیت به وجود آمده تولیدی های کلان نیز با مشکل مواجه شده و خواستار نگاه ویژه از سوی اداره دارایی و شهرداری هستند تا با کم کردن عوارض و مالیات به کمک تولیدکنندگان بیایند.

وی اضافه کرد: علی‌رغم اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند اما تحریم‌های ظالمانه بر علیه کشور موجب ضرر دهی بسیار بالا در این صنف  شده است.

مقیمی ادامه داد: در حال حاضر قم سومین شهری است که در ایران به تولیدات  کفش و صندل اهتمام دارد  است و ما باید بتوانیم به جای وارد کردن کیف وکفش خارجی به کشور مواد اولیه را وارد کنیم تا این طریق از تولید کننده برای کارگران شاغل در این صنعت حمایت جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به کشورهای هدف برای صادرات کفش گفت: صادرات کفش و دمپایی و صندل  به کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، عراق و روسیه و... انجام می شود.

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان قم اضافه کرد:افزایش قیمت ها باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است به طور مثال کفشی که در سال ۹۸ به قیمت ۱۰۰ هزار تومان خریداری می شد، در حال حاضر با مبلغ ۳۰۰ هزار تومان خریداری می شود.

وی با تقدیر از تلاش های  ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم برای بهبود وضعیت تولید کنندگان، بیان کرد: برای خروج از این روکود نیازمند هماهنگی بیشتر بین ارگانهای استانی و ارگانهای ملی هستیم تا حداقل بتوانند از واردات محصولات کامل مانند کفش و صندل جلوگیری کنند.

 وی افزود: در حال حاضر قم دارای حدود ۳۰۰ کارخانه صنعتی در راستای تولیدات صنایع کفش و صندل است ما به طور مستقیم بیش از هزار نفر نیروی کار در صنعت کفش و صندل داریم که به دلیل اینکه مواد اولیه مانند چسب و پیوی وارداتی است افزایش نرخ دلار تولید کنندگان توانایی تهیه مواد اولیه را ندارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد