hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ربیعی: می‌دانیم که شرایط اقتصادی مردم را با زندگی دشوار روبرو کرده

ربیعی: می‌دانیم که شرایط اقتصادی مردم را با زندگی دشوار روبرو کرده

سخنگوی دولت گفت: همکاری در اجرای پروتکل‌ها در اردیبهشت به ۸۰ درصد رسیده بود اما اکنون به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: بنای دولت بر همکاری صمیمانه، همراهانه و هم‌افزا برای عبور از شرایط دشوار امروز و حل مشکلات مردم است.
وی افزود: امروز آثار تخریبی تحریم بی‌سابقه و همپوشانی آن با شیوع کرونا که فقط یک بیماری در زمینه پزشکی نیست و آثار عظیم اقتصادی و اجتماعی در دنیا داشته است. در کنار اینها نیز تهدیدهای بی‌سابقه باند حاکم در کاخ سفید را مشاهده می‌کنیم. ما وضعیت بی‌سابقه‌ای را در این دوره تاریخی داریم و دولت در خط مقدم مقابله با تهدیدهای نظامی و امنیتی است و فشار شدید اقتصادی و سخت شدن زندگی مردم ناشی از این فشارهاست.
سخنگوی دولت با بیان اینکه عملیات روانی گسترده‌ای نیز در کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: عبور از این مقطع وظیفه ملی همه ماست و همه قوا، مردم و نهادهای مدنی باید در کنار هم باشیم. ما مطلع هستیم که سختی شرایط اقتصادی مردم را با زندگی دشوار روبرو کرده و فشارهایی که دولت در برابر آن ایستاده که با تحریم و آثار آن مقابله کند، فشارهایی بود که آثار آن در جامعه بیش از پیش هویدا می‌شود.
ربیعی هم‌چنین گفت: چندین بار در این نشست با سوالی که شما کردید درباره قیمت گازوئیل گفتم که دولت بنایی بر افزایش قیمت آن ندارد ولی می‌بینیم که ذهن برخی کشاورزان و افراد فعال در حوزه حمل و نقل با برخی شایعه‌پراکنی‌ها مشوش می‌شود. هم‌چنین در فضای مجازی فیلم برخورد با دلالان را دیدیم که این فیلم مربوط به سال‌های گذشته بود. صدها مطلب تولید می‌شود که به روان جامعه ضربه وارد کند.
وی ادامه داد: هوشیاری رسانه‌ها و سخنِ سنجیده گفتن و در کنار هم قرار گرفتن مسیری است که ناگزیر باید انتخاب کرده و باید کنار هم باشیم؛ با اعتماد میان قوا و اعتماد بین جامعه و دولت باید از این شرایط عبور کنیم. بنای دولت همکاری صمیمانه با قوا و نهادها و کسانی است که می‌توانند اثری در عبور از بحران داشته باشند.
ربیعی خاطر نشان کرد:‌ممنوع شدن بیش از 2000 قلم کالای وارداتی و گسترش شرکت‌های دانش بنیان از اقدامات مهم دولت در راستای تولید بوده است. به اذعان صاحب‌نظران ایران در حال تبدیل به کارخانه بزرگ تولیدی است؛ رشد تولید محصولات در سال 98 مناسب بود. 26 درصد سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق محروم بوده است. امسال 2.2 میلیارد دلار طرح از جمله انتقال آب، تکمیل طرح های فولادسازی و افزایش کنسانتره افتتاح می‌شود.
سخنگوی دولت در ادامه گفت: مردم بیماری کرونا را پنهان نکنند. برچسب‌زنی نکنیم و این به شیوع بیماری کمک می‌کند، در اردیبهشت همکاری در اجرای پروتکل‌ها به 80 درصد رسیده بود اما اکنون به 20 درصد کاهش پیدا کرده است و ما مجبوریم تصمیماتی را اتخاذ کنیم که بخشی از آن اجرا شده است.
ربیعی بیان کرد: نظارت عمومی گسترش پیدا خواهد کرد وزارت بهداشت با همکاری قوه قضاییه گشت‌هایی را خواهند داشت. تلاش‌های ما در این راستا بوده که وارد موج دوم نشویم و تمرکز ما روی استان‌های که تازه وارد پیک شدند و یا پیک را تجربه نکردند. ناچاریم زندگی با کرونا را تمرین و عادت کنیم، راه حل مبارزه با کرونا فراموش کردن پروتکل‌ها نیست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد