hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نادیده گرفتن پروتکل‌ها و افزایش آمار بیماران بدحال کرونا در اصفهان

نادیده گرفتن پروتکل‌ها و افزایش آمار بیماران بدحال کرونا در اصفهان

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان از افزایش آمار بیماران بستری به دلیل ابتلا به کرونا در اصفهان خبر داد و گفت: متاسفانه با افزایش آمار بیماران بستری به دلیل ابتلا به ویروس کووید۱۹ روبرو هستیم، چراکه رعایت پروتکل ها در جامعه به شدت ضعیف شده و  به نظر می رسد نوعی بی خیالی در جامعه نسبت به این ویروس ایجاد شده است.
کمال حیدری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی همراه با رعایت توصیه هایی مانند استفاده از ماسک را شرط اصلی کنترل شیوع کرونا ویروس در جامعه دانست و اظهار کرد: انتظار داشتیم با رعایت این توصیه ها، شیوع ویروس در جامعه به سرعت برچیده شود، منتها با این وضعیت فاصله گذاری، استفاده نکردن از ماسک و وسایل بهداشتی، باز هم شاهد افزایش آمار بیماران هستیم.
وی در پاسخ به سوالاتی که درباره شروع موج دوم و ابتلای کودکان به ویروس مطرح می شود نیز، توضیح داد: کاری به این شایعات نداریم، واقعیت این است که هرچه جامعه بیشتر درگیر شود، گروه های سنی بیشتری هم درگیر می شوند، چون هر چه ترددها و ارتباطات افراد بیشتر شود، آلودگی هم افزایش می یابد. به همین دلیل، روز به روز تعداد بیماران در حال افزایش است و به شکل طبیعی، آمار بستری در بیمارستان ها هم افزایش می یابد، متاسفانه آمار مبتلایان در کل کشور رو به افزایش گذاشته و این وضعیت خوبی نیست، چون دوباره با افزایش بیش از حد بیماران وخیم روبرو هستیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به اینکه با توجه به رعایت نشدن توصیه ها و هشدارها، راهکار جلوگیری از افزایش گردش ویروس در جامعه چیست؟ گفت: به نظر شما وقتی مردم همراهی نکنند راهکار چیست؟ دوباره باید همه جا تعطیل شود.
وی با اشاره به جدی گرفته نشدن خطر کرونا در بین افراد جامعه، ادامه داد: بارها اعلام شده که هر کس باید سهم مشارکت اجتماعی خود را برای حل این مشکل انجام دهد، در حالیکه همه به امورات خودشان بازگشته اند و مرتب فشار می آورند که فعالیت خودشان را از سر بگیرند. ما پروتکل های بهداشتی را در اختیارشان می گذاریم و تعهد می دهند که آنها را اجرا کنند، اما در عمل به دستورالعمل ها بی توجه اند، بنابراین به نظر می رسد کاهش مسئولیت اجتماعی بزرگترین نقطه ضعف ماست و اطلاع رسانی هم مزید بر علت است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد