hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تکذیب انتقال کرونا از طریق آب شرب/ میزان کلر موجود در آب برای تصفیه بهتر افزایش یافت

تکذیب انتقال کرونا از طریق آب شرب/ میزان کلر موجود در آب برای تصفیه بهتر افزایش یافت

مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان با تکذیب انتقال کرونا از طریق آب شرب گفت: با وجود تصفیه، بابت انتقال بیماری از طریق آب نگرانی وجود ندارد.

فهیمه امیری  با تکذیب انتقال کرونا از طریق آب شرب اظهار داشت: وقتی تصفیه آب در استان وجود دارد، نگرانی بابت انتقال بیماری از طریق آب شرب وجود ندارد. این ویروس با مقدار کمی کلر نیز از بین می‌رود، اما با توصیه وزارت بهداشت، درصد کلر آب از 0.5 به 0.8 درصد افزایش یافته است که به طور کامل کرونا را از بین می‌برد.

وی با اشاره به کیفیت آب در کلانشهر اصفهان بیان کرد:  این استان دارای قوی‌ترین پردازش کیفیت آب در کشور است و در هیچ نقطه از کشور نیروی کنترل کیفی آب به اندازه نیروهای استان اصفهان از کیفیت بالا برخوردار نیستند.

مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: کلر سنجی در مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت انجام می‌گیرد و همچنین 21 آزمایشگاه میکروبی آب در سطح استان وجود دارد. با وجود تعدد آزمایشگاه‌ها، یک باب آزمایشگاه سیار نیز هر روز کیفیت آب مناطق مختلف شهر را کنترل می‌کند، بنابراین از لحاظ کیفیت آب دچار مشکل نیستیم.

وی به برخی دلایل تغییر طعم آب اشاره کرد و گفت: کنترل کیفیت آب در استان در بالاترین سطح خود قرار دارد اما با خشکسالی استان ناچار شدیم برخی از چاه‌ها را وارد سیستم آبرسانی استان کنیم.

امیری خاطرنشان کرد: اضافه شدن آب این چاه‌ها ممکن است کیفیت و طعم آب را در برخی مناطق تغییر دهد، اما این تغییر ذائقه به معنای کاهش کیفیت آب نیست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد