hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > توزیع سالانه بیش از 300 هزار تن آسفالت در قم

توزیع سالانه بیش از 300 هزار تن آسفالت در قم

شهردار قم گفت: در طول سال بیش از 300 هزارتن آسفالت در معابر و خیابان ها توزیع می شود.


به گزارش رویداد ایران_قم،سید مرتضی سقائیان نژاد در نشست خبری که در تالار همایش های شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری بیش از 372 وظیفه برعهده دارد، اظهار کرد: هیچ دستگاهی به این وسعت وظایف مختلف و متنوع بر دوش ندارد.

وی با تاکید براینکه نباید موضوع شهر را با مسائل سیاسی آمیخت، تصریح کرد: اگرمسائل و مطالبات مردم به صورت صحیح و شایسته به مسئولان شهری منتقل شود، ما می توانیم به یک توسعه شهری خوب دست یابیم.

شهردار قم با بیان اینکه امروز 71 درصد مردم کشور به شهرنشینی روی آورده اند، تصریح کرد: اداره امور این خیل عظیم جمعیت بر عهده شهرداری است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه شهر قم پایگاه انقلاب است، تصریح کرد: بسیاری از نظامات فقهی ما در قم تدوین می شود و انتظار این است که نظامات فقهی مدیریت شهری در حوزه تدوین شود.

وی افزود: در طول سال بیش از 300 هزارتن آسفالت در معابر و خیابان ها به کار رفته است و همچنین قم در حال خارج شدن از حالت اقلیم خشک است که شهرداری در این مهم نقش دارد.

شهردار قم با بیان اینکه در سال گذشته 570 میلیارد تومان برای دو پروژه سرمایه گذاری شده است، گفت: شهرداری به عنوان مدافع حقوق مردم به دنبال این است که سرمایه گذارانی را جذب کند که کار را پیش ببرند.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر احداث سه هتل  5 ستاره به اضافه 10 پروژه دیگر در بلوار پیامبر اعظم در حال تکمیل است، بیان کرد:  زمانی که ما به شهرداری قم آمدیم 2 هزار میلیارد تومان بدهی وجود داشت که امروز این رقم به 700 میلیارد تومان رسیده است.

 

وی  ادامه داد: قریب به 400 دستگاه اتوبوس نو برای شهر قم فراهم شده و سیستم تاکسیرانی فرسوده از مدار در حال خارج شدن است.

سقائیان نژاد تصریح کرد: افرادی که از کشورهای دیگری مانند پاکستان یا عراق و غیره به قم می آیند، به صورت غیر سیستمی ورود می کنند که باید روی این موضوع نظارت شود.

وی  بیان کرد: در باغ پرندگان تمام کارهای آن به اتمام رسیده است و پیمانکار آن پیگیری های نوع پرندگان را هم انجام داده و در حال حاضر فقط باید پرندگان آورده شوند.

شهردار قم اضافه کرد: ما باید غیر از اماکن زیارتی، زیرساخت های تفریحی را در قم نیاز داریم، زیرا افزایش ماندگاری مسافر در قم از دغدغه های جدی ماست.

وی با بیان اینکه در بافت فرسوده باید مدیریت واحد صورت بگیرد، تصریح کرد: اما هیچکدام از این ها به صورت واحد انجام نشده است.

او با بیان اینکه در سال بودجه 10 درصد واحدهای فرسوده توسط دولت باید ایجاد شود، مطرح کرد: متاسفانه از سال 84 اراضی 48 هکتاری به بافت های فرسوده اختصاص داده شده که هنوز درباره آن تعیین تکلیف نشده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد