hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آذرآب چگونه یک ابر بدهکار تبدیل شد

آذرآب چگونه یک ابر بدهکار تبدیل شد

مدیرعامل شرکت آذرآب اراک میزان سرمایه خارج شده از این شرکت توسط مدیرعامل اسبق را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و با بیان اینکه ارزش کنونی این رقم شاید 1500 میلیارد تومان باشد، گفت: این خروج سرمایه آذرآب را به یک ابر بدهکار تبدیل کرده است در حالی که اگر این رقم بازگردانده شود مشکلات رفع می‌شود.
عیسی میرمحمودی دوشنبه نهم تیرماه در جریان بازدید رییس کل دادگستری استان مرکزی از شرکت آذرآب اراک، یکی از عمده مشکلات شرکت را پرونده مدیرعامل اسبق دانست و افزود: محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که بخشی از سرمایه شرکت در سال‌های ۹۵ و ۹۶ توسط فریبرز پرنا مدیرعامل وقت از شرکت خارج شده و در حال حاضر پرونده این موضوع در دادگاه مفتوح است.
میرمحمودی با اشاره به اینکه تمامی حساب‌های شرکت در استان مرکزی و تهران مسدود است و با حساب‌های شخصی کار می‌کنیم، افزود: مسلما این رویه به لحاظ قانونی دارای مشکل است، ولی چاره‌ای نداریم چراکه باید شرکت مدیریت شود.
وی با بیان اینکه علیرغم مصوبات شورای تامین و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، سازمان‌های مختلف همکاری چندانی با آذراب نمی کنند، بیان کرد: شاید ساده ترین مصداق عدم همکاری‌ها این باشد که بانک اقتصاد نوین به دلیل بدهی شرکت ATM شرکت را غیر فعال کرده و این روند عدم همکاری در سطوح بالاتر نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آذرآب خواستار همکاری بیشتر سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک‌ها شد و گفت: در حال حاضر شرکت برای عقد قرارداد کاری نیازمند ضمانتنامه بانکی است که به دلیل نداشتن سپرده، بانک‌ها در این زمینه با ما همکاری نمی‌کنند در حالی که لازم است تا به نتیجه رسیدن پرونده مدیرعامل اسبق، با این شرکت همکاری داشته باشند.
وی با اشاره به پرونده دوم مدیرعامل اسبق شرکت اظهار کرد: این پرونده مربوط به سهام فریبرز پرناست(مدیرعامل اسبق) است که ظاهرا دادگاه در یک حکم بدوی حکم بازگشت سهام به پرنا را صادر کرده است و این مسئله نگرانی بسیاری را به بار آورده است. اگر حکم در دادگاه تجدید نظر به قطعیت برسد ممکن است آذرآب مجددا به وضعیت چهار سال پیش خود بازگردد.
میرمحمودی اضافه کرد: بخشی از سهام شرکت مربوط به بانک کشاورزی است که نه خود را سهامدار می‌داند و نه فاقد سهام. در واقع وقتی از این سهامدار درخواست آوردن نقدینگی به شرکت می شود، اعلام می‌کند که سهام توسط قوه قضائیه توقیف است. این وضعیت باید سروسامان یابد. بانک موافق است که با فروش و آزادسازی سه درصد سهام خود، نقدینگی به شرکت تزریق کند.
افزایش سرمایه شرکت دغدغه کارگران است
به گزارش ایسنا، رییس شورای اسلامی کار آذرآب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با وجود همه مشکلات، جو کارخانه طی ۵ تا ۶ ماه اخیر به آرامش رسیده است، افزود: با توجه به پرونده تعدادی از کارگران در دستگاه قضا خواستار برخورد توام با رافت اسلامی با آنان هستیم، دفاع بی‌جا نمی‌کنیم، اما در بین افراد دارای پرونده و بازداشتی، ایثارگر، خانواده شهید، رییس پایگاه بسیج و حتی افرادی که در جریان اعتراضات حضور نداشتند، دیده می‌شوند که لازم است حمایت ویژه از آنها صورت گیرد.
محمد جانملکی با اشاره به پرونده مدیرعامل اسبق شرکت، تصریح کرد: سال ۹۶ فریبرز پرنا با دلار سه هزار تومان، معادل ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه شرکت را برده است و امروز ما با مشکل نقدینگی مواجه هستیم. اگر این پول که در واقع پول خود شرکت است بازگردد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
وی به پرونده دوم پرنا در دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: پرنا سهام زیادی در شرکت دارد که اخیرا در دادگاه حکم به بازگشت سهام به وی داده شده است و اگر این بازگشت سهام و مالکیت انجام شود مشخص نیست چه اتفاقی برای آذرآب می‌افتد. این شخص سابقه خوبی در شرکت ندارد و پولی که دریافت کرده پول آذرآب بوده است که آنرا برای منافع شخصی وارد بورس کرده است.
جانملکی افزایش سرمایه شرکت را یکی از مهمترین دغدغه‌های کارگران آذرآب دانست.
پروژه های دست سوم و چهارم به آذرآب واگذار می شود
در این جلسه نایب رییس شورای اسلامی کار آذرآب نیز تصریح کرد: با وجود توانمندی بالا در شرکت، اما متاسفانه شاهد هستیم که قراردادها و کارهای دست سوم و چهارم به آذرآب واگذار می‌شود در حالی که باید آذرآب را سرمایه دانست و پروژه‌های بزرگ ملی را به آن واگذار کرد.
جواد صابری با تاکید بر اینکه این صنعت توان همکاری با پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه و ... را دارد، اما به حقش نمی‌رسد، افزود: سهم صنعت استان مرکزی را چه کسی باید از کشور بگیرد؟ باید مسئولان پیگیری کنند تا پروژه‌های بزرگ وارد آذرآب شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد