hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > در ايران رقيب ندارم

در ايران رقيب ندارم

تیم ملی دوومیدانی کشورمان با 10مرد و دو زن عازم بازی‌های آسیایی می شود. این تعداد سهمیه و ترکیب تیم ملی، موضوعی است که در روزهای آخر مورد انتقاد بسیاري قرار گرفته است. به همین خاطر با تنها دونده زن ایرانی که به بازی های آسیایی اعزام می شود، گفت‌وگو کردیم تا نظرش در مورد شرایط تیم ملی و تصمیم اتخاذ شده در مورد اعزام دوومیدانی کاران به جاکارتا را جویا شویم.
                       

تیم ملی دوومیدانی کشورمان با 10مرد و دو زن عازم بازی‌های آسیایی می شود. این تعداد سهمیه و ترکیب تیم ملی، موضوعی است که در روزهای آخر مورد انتقاد بسیاري قرار گرفته است. به همین خاطر با تنها دونده زن ایرانی که به بازی های آسیایی اعزام می شود، گفت‌وگو کردیم تا نظرش در مورد شرایط تیم ملی و تصمیم اتخاذ شده در مورد اعزام دوومیدانی کاران به جاکارتا را جویا شویم.

در آستانه مسابقات آسیایی قرار داریم. شرایط تمرینی و اردویی شما چگونه است؟

در اردوی متصل به اعزام قرار داریم. شرایط تمرینی خیلی خوبی داریم و تمرینات‌مان را نیز به خوبی انجام می دهیم. خداراشکر در شرایط بدنی و آمادگی خوبی به سر می برم. در تلاش هستم که نتیجه خوبی را در مسابقات آسیایی به دست بیاورم و رکورد خوبی را ثبت کنم.

نوع و سطح تمریناتی که انجام می‌دهید، برای شما راضی کننده است؟

بله. خوشبختانه تمرینات‌مان به خوبی برگزار می‌شود و روز به روز به آمادگی بیشتر و بهتری می رسیم.

آیا کادرفنی تیم ملی تعامل خوبی با شما دارد؟

بله. حُسنی که برای ما وجود دارد، این است که می توانیم با مربیان خودمان تمرین کنیم. اگر در این مقطع از زمان مربی را عوض کنیم، ممکن است برنامه‌های‌مان به هم بریزد و شرایط کار ما سخت شود. به خاطر همین با مربیان خودمان تمرین می کنیم و تحت نظر کادرفنی تیم ملی و فدراسیون هستیم. این شرایط برای همه ورزشکاران رشته دوومیدانی است. در واقع همه ما تمرینات و آماده سازی‌مان را با مربیان خودمان انجام می‌دهیم اما در جاکارتا تحت نظر کادرفنی تیم ملی کار می‌کنیم و مسابقه می دهیم.

این شرایط، در مسابقات برای شما مشکل ساز نمی شود؟

خیر. چون همیشه در اعزام‌های‌مان به صورت انفرادی رفتیم و بیشتر مواقع مربیانمان در کنارمان نبوده اند، مشکل خاصی نداریم و می توان گفت به این شرایط عادت کرده ایم.

موضوع مهمی که پیرامون تیم ملی دوومیدانی وجود دارد، بحث سهمیه ها و نفرات اعزامی است که حرف و حدیث های زیادی را در پی داشت.

من راجع به این مسائل نمی توانم صحبتی داشته باشم. چون تخصص من نیست. من یک ورزشکارم و کار خودم را انجام می دهم. من در حد و اندازه ای نیستم که راجع به اینکه ترکیب تیم ملی چگونه انتخاب می شود، نظر بدهم. فقط می توانم بگویم این انتخاب بر اساس تصميم فدراسیون بوده است. چینش تیم ملی بر حسب صلاحدید خودشان بوده و منطقی پشت این قضیه وجود دارد.

شما به عنوان تنها بانوی دوی 200متر انتخاب شدید و برخی انتقاد کردند که دیگران هم می توانستند در این رشته حضور داشته باشند.

من طی مسابقاتی که اين اواخر برگزار شد، در ماده 200متر مقام اول را کسب کردم و به خاطر اینکه رکوردم خوب بوده، انتخاب شدم. حالا اعتراضات و انتقادات را نمی دانم برای چه و بر چه اساسی است.

یعنی انتخاب شما بی چون و چرا بوده و شک ندارید که خودتان نفر اول هستید؟

ببینید. من کاری به شخص دیگری ندارم و نمی گویم چه کسی بهتر است. من از دو سال پیش برای بازی های آسیایی برنامه ریزی کرده بودم و هدفم این بود که در ماده 400متر مسابقه بدهم اما چون در ایران رقیب جدی نداشتم، نمی‌توانستم به آن ورودی که فدراسیون گذاشته بود، برسم. بنابراین شانس خودم را در 200متر امتحان کردم. در دو مسابقه ای که پشت سر هم شرکت کردم، توانستم رکوردهایم را حدود 20 تا 30 ثانیه کاهش بدهم و فکر می‌کنم به همین دلیل فدراسیون را مجاب کردم که می توانم در مسابقات آسیایی جاکارتا حتی رکورد ایران را نیز جابه‌جا کنم.

پس با این حساب این انتخاب حق مسلم شما بوده و حرف و حدیث هایی که در این مورد وجود دارد، درست نیست.

بله. من نمی دانم این حرف و حدیث‌ها برای چیست. همه ما دوست داریم تیم قوی و خیلی خوبی اعزام شود و بانوان بیشتری در این تیم حاضر باشند. شاید دیگران هم این حق را داشتند که اعزام شوند اما همان‌طور که گفتم، این تصمیم صلاحدید فدراسیون دوومیدانی است. در ابتدا می خواستند یک نفر را در بخش بانوان اعزام کنند اما پس از آن با شور و مشورت‌هایی که صورت گرفت، تصمیم بر این شد که دو ورزشکار را در بخش بانوان داشته باشیم.

امسال کاروان دوومیدانی ما نسبت به سال های گذشته، نفرات کمتری را اعزام می کند. از نظر شما این مساله به ضرر دوومیدانی ما می‌شود یا برعکس کیفیت کار را بالا می برد؟

مجيد کیهانی، ريیس فدراسیون خیلی روی کیفیت کار در مسابقات تاکید دارد و این موضوع حق ایشان است. چون زیر ذره بین هستند و همیشه از این فدراسیون توقع مدال می رود، باید یک تیم با کیفیت بفرستند و این مساله، کار و انتخاب ها را برای او سخت تر می‌کند. ما ورزشکاران نیز تلاش‌مان را می‌کنیم تا عملکرد خوبی در مسابقات داشته باشیم. همه ما خیلی دوست داشتیم از 16نفری که سهمیه مان بود استفاده کنیم اما این مساله دست فدراسیون بوده و اینکه چگونه برنامه‌ریزی کردند و چرا این تصمیم را گرفتند، سوالی است که باید از مسئولان فدراسیون پرسید. من نمی‌توانم در این مورد صحبتی کنم چون هیچ اطلاعات دقیقی در مورد تصمیمات فدراسیون و برنامه‌ریزی های آن ندارم فقط در این حد می دانم که هدف فدراسیون اعزام یک تیم با کیفیت است و این مساله را خودشان اعلام کرده اند.

شما چه زمانی اعزام می شوید؟

من جزو آخرین دسته هستم که روز دوم شهریور اعزام می‌شوند. بچه های ما با توجه به زمان مسابقات اعزام می شوند. چون شرایط آب و هوایی جاکارتا مناسب نیست. هوای آنجا خیلی گرم و شرجی است و به همین دلیل جوری برنامه ریزی شده که مدت زمان طولانی در آنجا نباشیم تا بدن‌ها دچار مشکل نشوند.

از 200متر آسیا و حریفان‌تان در بازی های آسیایی شناخت دارید؟

اولین بار است که به مسابقات آسیایی می روم؛ بنابراین شناخت کافی و دقیقی از این مسابقات و شرایط آن ندارم اما چیزی که هست و با توجه به مسابقاتی که برگزار شده، می توانم بگویم سطح مسابقات به خصوص در بخش بانوان، خیلی بالاست. به عنوان مثال تیم قزاقستان دونده های بسيار خوبی دارد و همیشه زنان این کشور در دو ومیدانی مدال ها را درو می کنند و شانس زیادی برای کسب مدال دارند. تیم چین نیز یکی از قدرت های این رشته به حساب می آید. هرکسی دوست دارد که پرچم کشورش را بالا ببرد. من نمی‌توانم قول مدال بدهم اما مطمئن باشید تمام تلاشم را می کنم که بتوانم رکورد خوبی را ثبت کنم.

ورزش بانوان کشورمان مدتی است بسیار مورد توجه قرار گرفته، به طوری‌که روی بورس است. امسال بانوان بیشتری نسبت به سال های گذشته در کاروان اعزامی حضور دارند.

به نظر من اعتماد به نفسی که در زنان ورزشکار کشورمان به وجود آمده، باعث شده شاهد حضور پررنگ‌تر آن‌ها در ورزش باشیم. آن‌ها می‌خواهند خودشان را نشان دهند و ثابت کنند چیزی کمتر از مردان ورزشکار ندارند. چه‌بسا در میدان ها و مسابقاتی نیز بهتر از آقایان ظاهر شدند و نتایج و موفقیت های بهتری به دست آوردند. این اتفاق مربوط می شود به خودباوری که بانوان ما نسبت به خودشان پیدا کرده اند. به اعتقاد من این مساله باعث شده توجه به ورزش بانوان بیشتر از قبل باشد.

بعد از بازی های آسیایی به کار حرفه ای ادامه می دهید؟

بله. به طور حتم ادامه می‌دهم. اگر خدا بخواهد، هدفم این است که حداقل تا المپیک 2020 شانس خودم را امتحان کنم.

دوومیدانی ایران به طور تقریبی در تمام ادوار بازی‌های آسیایی مدال گرفته است. آیا امسال نیز این رشته مدال‌آور خواهد بود؟

به نظر من با توجه به شرایطی که بچه ها دارند، امسال وضعیت تیم‌مان بسيار بهتر است. تعدادی از ورزشکاران‌مان در اردوهای خارج از کشور تمرین کردند و فدراسیون نیز برای موفقیت این تیم بسيار تلاش کرده و زحمت کشیده است. امیدوارم مدال هایی که امسال می گیریم، نسبت به دوره های قبل بیشتر باشد تا همه مزد زحمات‌شان را بگیرند. خداراشکر بچه ها از لحاظ بدنی و روحی در شرایط خوبی هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند. مطمئن باشید تلاش می‌کنیم تا امسال مدال های بیشتری داشته باشیم.

گفته می‌شود که تیمورغیاثی اعلام کرده شما یعنی بانوان دوومیدانی، ورزشکاران مجازی هستید و به نظر می رسد با این اظهار‌نظر از حضورتان در فضای مجازی انتقاد کرده است.

به نظر من این مسائل بیشتر شیطنت های رسانه ای است. تيمور غیاثی نسبت به بانوان ورزشکار لطف دارند و همیشه شاهد بودیم که از ورزش بانوان حمایت کرده‌اند. فکر نمی کنم این حرف‌ها صحت داشته باشد. رابطه بخش بانوان با ایشان خوب است. در کل فدراسیون دوومیدانی رابطه خوبی با بانوان ورزشکارش دارد و خداراشکر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به نظر شما کل کاروان ایران در جاکارتا نتیجه خوبی می گیرد یا فقط در این مسابقات حضور خواهیم داشت؟

من خیلی امیدوار هستم که عملکرد ورزشکاران‌مان در این دوره نسبت به دوره‌های قبل بهتر باشد. در تعدادی از رشته‌ها بانوان ما خیلی خوب کار کرده اند و خودشان را با کسب مدال های رنگارنگ در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی که تاکنون برگزار شده، به خوبی نشان داده‌اند و این اتفاق نوید این را می دهد که شانس بیشتری برای کسب عناوین داشته باشیم. بنابراین می توانیم امیدوار باشیم که جایگاه‌مان در این مسابقات، نسبت به قبل بهتر شود. هیچ مسابقه‌ای قابل پیش بینی نیست اما چیزی که همه به آن امیدوار هستیم، این است که نسبت به دوره‌های قبل صعود داشته باشیم. باید ببینیم در مسابقات چه پیش می آید و شرایط چگونه پیش می رود.

                    
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد