hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مثلث توسعه اقتصادی وفاق و همدلی برای استفاده از ظرفیت های خفته استان توسط بخش خصوصی ایجاد کرده است

مثلث توسعه اقتصادی وفاق و همدلی برای استفاده از ظرفیت های خفته استان توسط بخش خصوصی ایجاد کرده است

تایباد عامر توکلی رویداد امروز: فرماندار تایباد در نشست هماهنگی معین های اقتصادی این شهرستان ابراز کرد: مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی باعث ایجاد وفاق و همدلی برای استفاده از ظرفیت های خفته استان توسط بخش خصوصی شده است. 

وی افزود: خوشبختانه در یک سال گذشته، تعداد معین های اقتصادی شهرستان تایباد از یک معین در تابستان ۹۸ به ۱۷ معین در تابستان امسال افزایش یافته است و هدف ما هر روستا یک معین اقتصادی است.فعالیت های معین های شهرستان علمی و اثر بخشی بوده به نوعی که فقط یک معین شهرستان در مدت ۹ ماه توانسته بیش از ۱۸۰ طرح را به اجرا گذارد و حدود ۴۰۰ شغل پایدار ایجاد نماید.
امام جمعه تایباد نیز در این دیدار اظهار کرد: معین های اقتصادی و سرمایه گذاران ما که تلاش می کنند تا برای مردم خود اشتغالزایی ایجاد کنند، مجاهدین راه حق هستند. خوشبختانه طبق گزارشات رسیده عملکرد معین های شهرستان در یکسال گذشته بسیار خوب بوده و طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی، یک طرح پخته و کارامد برای رفع معضل بیکاری و آبادانی استان خراسان رضوی است‌. 
جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم شهرستان تایباد در مجلس شورلی اسلامی نیز در این جلسه گفت: مثلث توسعه اقتصادی ظرفیت بسیار خوبی را در استان گردهم جمع کرده است. بخش هایی نظیر نهاد امامت جمعه، قضایی، دولت و مجلس در کنار یکدیگر جمع شدند و هر کسی در این مثلث می خواهد مشکلات مردم حل شود. 
وی افزود: این مثلث ایجاد یک خاطر امن برای سرمایه گذار است، حضور دستگاه هایی مثل دستگاه قضایی، امام جمعه، مجلس و دولت به عنوان ضامن فعالیت های اقتصادی سرمایه گذار است. 
رحیمی تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ زیادی را برای اشتغالزایی در استان توزیع کردیم، اما اگر همین مبلغ به معین ها اختصاص یافته بود، کارایی بیشتری داشت، لذا می توان برنامه ریزی کرد تا در گام دوم مثلث توسعه اقتصادی این مبلغ در اختیار معین ها قرار گیرد. 
همچنین علی اکبر دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در این جلسه گفت: بنگاه های اقتصادی نسبت به مردم همان منطقه مسئولیت دارند، توانمندسازی مردم بومی در یک منطقه، مسئولیت بنگاه اقتصادی ای است که در همان منطقه مشغول فعالیت است.
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۲۰ معین اقتصادی در استان وجود دارند؛ این بدین معناست که افرادی به صورت داوطلبانه و بدون چشم داشتی برای مردم ایجاد اشتغال می کنند.
لبافی بیان کرد: در استان خراسان رضوی تعداد دو هزار و ۴۰۰ روستا وجود دارد که ۶۰ درصد آنها نقشه راه توسعه دارد تا سرمایه‌گذار توجیه شود که در چه بخشی سرمایه‌گذاری کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد