hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هامادکسپو شروع فصل جدیدی در حوزه صنعت ساختمان / رشد اقتصاد کشور با صادرات هنر معماری و تجسمی

هامادکسپو شروع فصل جدیدی در حوزه صنعت ساختمان / رشد اقتصاد کشور با صادرات هنر معماری و تجسمی

­دبیر اجرایی نمایشگاه هامادکسپو با اشاره به برگزاری اولین و تخصصی ترین نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون دست‌ساز گفت: این نمایشگاه در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری با رویکرد حمایت از تولیدات هنرمندان در تاریخ ششم تا سیزدهم تیرماه در مجتمع تجاری جم سنتر برگزار می‌شود.

پریسا دانش اشراقی با بیان اینکه "هامادکسپو" خلاصه hand made decoration expo" " به معنی دکوراسیون داخلی دست ساز است افزود: در این نمایشگاه سعی شده آثار فاخری که قابلیت صادرات دارند را به نمایش گذاشته و بدون دریافت هیچ وجه و نگاه تجاری از تمامی هنرمندانی که از استان های مختلف حضور داشته اند حمایت شود.

رشد اقتصاد کشور با صادرات هنر معماری و تجسمی

دبیر اجرایی نمایشگاه خاطر نشان کرد: هنر معماری و تجسمی ایران دارای ظرفیت صادراتی بسیار بالایی بوده که رشد آن می تواند کمک شایانی به رشداقتصاد کشور نماید، اما متاسفانه در سالهای اخیر به فراموشی سپرده شده بود.

اشراقی با اشاره به اینکه ایده برگزاری نمایشگاه از یکسال پیش شروع شده است بیان داشت: هنرمندان شرکت کننده از تمام کشور مانند اصفهان، تبریز، مشهد، جنوب کشور و ... در این نمایشگاه حضور دارند که به نوع خود و در این حد حمایتی بی سابقه بوده است.

مدیرعامل گروه معماری اشراقی انگیزه اجرای این نمایشگاه را حمایت از تولید ملی و هنرمند دانست و افزود: با توجه به اینکه در سالهای اخیر ساختمان سازی در کشور به سمت صنعتی سازی می رود، هدف ما معرفی این هنر به بازار کار و حمایت از حوزه معماری و ساختمان سازی سنتی است.

اشراقی با بیان اینکه حوزه معماری کشور نیازمند افزایش سرمایه گذاری است خاطرنشان کرد: هنرمندان و معماران ایرانی دارای ظرفیت های بالا و استعدادهای خاصی هستند که در زمان های ارائه به بازارهای بین المللی باعث تعجب مقامات کشورهای دیگر بوده اند.

دبیر اجرایی نمایشگاه هامادکسپو تصریح کرد: در این نمایشگاه یک سبد کامل در حوزه‌های مبلمان، لوستر، اکسسوری جمع آوری شده و 6 تا 12 آرتیست با سبک‌های کاریشون به صورت رایگان تحت حمایت قرار داده ایم که امیدواریم با این شروع فصل جدیدی را در حوزه صنعت ساختمان رقم بزنیم.

مدیرعامل گروه معماری اشراقی رویکرد حمایتی را به صورت پیشرو خواند و افزود: هنرمندان علاوه بر هنری که دارند باید ایده پرداز باشند و با تلفیق هنر و معماری و تغییر اشل ها بتوانند سطح توقع کارفرمایان را بالا ببرند.

حمایت از هامادکسپو حمایت از هنرمندان

اشراقی هزینه های اجرای برنامه های این چنینی را بالا دانست و گفت: دولت می تواند با حمایت از این اتفاقات بطور غیر مستقیم از طرفی از هنرمندان تاثیرگزار حمایت کند و از طرفی با تبیین یک نگرش بین المللی به رشد اقتصاد کشور کمک کنیم.

دبیر اجرایی نمایشگاه با اشاره به اینکه هامادکسپو یک شخصیت حمایت‌گر دارد، بیان داشت: حمایت هامادکسپو از هنرمندانی است که پیشرو هستند و محصولات خاص، دارای ارزش هایی مانند نوآوری و خلاقانه بودن را دارا باشند و خط و مرزهای فکری را جابجا می کنند.

اشراقی در پایان تعامل با کارشناسان متخصص را از جمله حمایت های دولت دانست و گفت: دولت میتواند برای نمایشگاه های ما افراد متخصصی را معرفی کند تا محصولات را ارزیابی و ارزشگذاری کرده و شناسنامه یا گواهی معتبر صادر نمایند تا دسترنج هنرمندان اعتبار سنجی شومند، در نتیجه به ارزش واقعی خود برسند.

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد