hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تشکیل 32 پرونده کیفری در سازمان بازرسی استان قم

تشکیل 32 پرونده کیفری در سازمان بازرسی استان قم

1399/04/8 , 15:01
مدیر کل سازمان بازرسی قم گفت: در سال 98 تعداد 32 پرونده کیفری در این سازمان تشکیل شد که برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد و همچنین 69 پرونده تخلف اداری و 84 گزارش اصلاحی نیز در این سازمان به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری رویداد ایران_قم، حجت الاسلام محمود طالبی ظهر امروز در نشست خبری که در سازمان بازرسی استان قم برگزار شد، با تبیین وظایف این سازمان قضایی اظهار کرد: براساس ماده یک قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور« به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری و در اجرای اصل 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی ‌ایران، سازمانی به نام سازمان ‌بازرسی کل کشور که در این قانون به اختصار سازمان نامیده می‌شود زیر نظر رییس قوه قضائیه و با اختیارات و‌ وظایف مندرج در این قانون تشکیل می‌شود.» 

وی افزود: همانگونه که در نص قانون تصریح شده است وظیفه این سازمان نظارت است تا دستگاه های اجرایی از جریان اصلی وظایف خود خارج نشوند.

مدیرکل سازمان بازرسی استان قم با بیان اینکه شیوه های مختلفی برای بازرسی وجود دارد، تصریح کرد: اداره کل بازرسانی در رشته های مختلف وبراساس وظایفی که هردستگاه دارد تیم کارشناسی به دستگاه های اجرایی اعزام می شوند و بازرسی های مستمر انجام می دهد. 

وی افزود: هر سال جلسه ای به منظور بررسی و نظارت بر عملکرد دستگاه ها در سازمان بازرسی تشکیل می شود که نقشه راهی برای برنامه های سال جدید است و با توجه به وضعیت استان و میزان نارضایتی مردم از دستگاه های اجرایی برنامه های بازرسی در سال جدید اجرا می شود.

طالبی با بیان اینکه برنامه های بازرسی به صورت موردی نیز انجام می شود، تصریح کرد: در صورتی که اقدام سوء برخی دستگاه ها به این نهاد قضایی گزارش شود، پس از جمع آوری دلایل و مستندات کافی به صورت جدی بازرسی انجام می شود.

وی با تاکید براینکه بخشی از اهداف این نهاد قضایی با بازرسی موردی محقق می شود، عنوان کرد: در جریان بازرسی ها گاهی به سوء جریان نمی رسیم و پرونده بسته می شود وگاهی نیز براساس تحقیقات و بازرسی ها به اثبات سوء جریان می رسد وگزارش اختصاصی تهیه کرده و پرونده آن را به دادسرا و دادگاه ارسال می کنیم. 

وی با بیان اینکه در بازرسی های انجام شده گاهی با وقوع جرم مواجه نمی شویم و تنها تخلف اداری رخ داده است، تصریح کرد: در این صورت  گزارش این تخلف را به واحد تخلفات ارسال می کنیم.

مدیرکل سازمان بازرسی استان قم، با بیان اینکه تحقیقات نشان می دهد گاهی در صورت ادامه این تخلفات منجر به وقوع جرم می شود، گفت: در این راستا گزارش اصلاحیه می دهیم وبا توجه به اینکه سازمان بازرسی در تلاش نیست که مچ گیری داشته باشد با نظارت شایسته همه دستگاه ها به صورت دقیق به وظایف خود عمل می کنند.

وی اضافه کرد: در سال 98 تعداد 32 پرونده کیفری در این سازمان تشکیل شد که برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد و همچنین 69 پرونده تخلف اداری و 84 گزارش اصلاحی نیز در این سازمان به ثبت رسید.

طالبی با اشاره به جذب بازرسان افتخاری بیان کرد: با توجه به اینکه بازرسان اصلی شناخته شده هستند؛ برای دریافت گزارش های بهتر  از بازرسان افتخاری استفاده می شود.

وی افزود: بازرسان افتخاری در همه دستگاه های اجرایی حضور دارند و به صورت نامحسوس عملکرد دستگاه ها را رصد می کنند که در صورت کشف جرم مراتب را اطلاع می دهند که به نوعی بازرسی روانی صورت می گیرد.

مدیرکل سازمان بازرسی استان قم با بیان اینکه بازرسان نامحسوس  در قالب  ارباب رجوع مراجعه می کنند، گفت: وضعیت مدیران در قم بسیار مناسب است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در برخورد با فساد بسیار جدی عمل می کند، تصریح کرد: دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد سراغ علف های هرز میرود و آن را از ریشه در می آورد و با جدیت تمام جلوی فساد ایستادگی می کند.

مدیرکل سازمان بازرسی استان قم اضافه کرد: حمایت خوبی از سوی دستگاه قضایی داریم و با توجه به آشنایی که از سیستم قضایی وجود دارد پرونده ای که تشکیل می شود که پرونده معطل نشود.

وی با اشاره به نام گذاری سال 99 با عنوان سال جهش تولید بیان کرد: رویکرد ما رویکرد حمایتی است و در صورتی که برنامه  در حوزه تولید با تصمیمات  خرد و کلان با جهش تولید منافات داشته باشد با آنان برخورد می شود.

طالبی ادامه داد: در راستای حمایت از تولید کنننده ایرانی؛ دستورالعملی به تمام سازمان و نهادهای اجرای دولتی و نیمه دولتی  ارسال شد که در این دستور العمل برضرورت خرید کالای ایرانی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه نتایج خوبی در این راستا بدست آمد؛ گفت: دستگاه دیالیز از لوازم مورد نیاز در قم بود که با تهیه مقدار بالای دستگاه دیالیز و کولرگازی ایرانی برای مراکز درمانی قم این هدف محقق شد.

مدیرکل سازمان بازرسی استان قم بیان کرد: در صورتی که یک کارمند با رتبه نازل دچار تخلف در خرید کالای غیرایرانی برای دستگاهی شود با مدیران بالا دستی نیز به عنوان شریک جرم برخورد 

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته در سه ماه نخست سال جاری بیشترین شکایت های مردمی به دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، سازمان تامین اجتماعی و سازمان ثبت اسناد و املاک اختصاص دارد.

انتهای پیام/78005

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد