hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اینجا خبری از تنش آبی نیست؛ با بحران مواجه هستیم

اینجا خبری از تنش آبی نیست؛ با بحران مواجه هستیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: استان اصفهان در حوزه آب دچار تنش نیست، بلکه دچار بحران است و باید در زمینه خشکسالی استان پژوهش انجام شود.

هاشم امینی  در خصوص تعمیر فرسودگی شبکه فاضلاب استان اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب با استفاده از اعتبارات مالی خارجی بازسازی شبکه فاضلاب را آغاز کرده و امروز بیشتر خیابان‌هایی که به دلیل فرسودگی شبکه فاضلاب، در خطر نشست قرار داشت مورد تعمیر قرار گرفته‌اند. به طور کلی 700 میلیارد تومان بودجه به بازسازی شبکه فاضلاب استان اختصاص یافت.

وی افزود: محلات پیرامون شهر اصفهان نیز از بازسازی شبکه فاضلاب مستثنی نبودند. این محلات مشکل دفع فاضلاب را داشتند که اکنون مورد بازسازی قرار گرفتند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر شبکه فاضلاب محله محمود آباد در حال توسعه و تعمیر است. همچنین شبکه فاضلاب محلات جی شیر، روشن دشت و پینارت و روستاهای اطراف شهید کشوری نیز در آینده مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های سال 99 شرکت آب و فاضلاب، بازسازی و اصلاح شبکه آبرسانی و فاضلاب شهر باغ بهادران است که امیدواریم در ماه‌های آینده عملی شود. در کنار این برنامه‌ها، امسال در قالب پویش الف ب طرح آبرسانی به شهرستان دهاقان را در دستور کار خود داریم.

امینی با تشریح اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در سال جاری و گذشته گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصلاح و بازسازی 240 کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی استان را در دستور کار خود دارد. در سال گذشته 237 کیلومتر از شبکه‌های آب استان مورد بازسازی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مطالعات تامین آب مجتمع‌های روستایی بخش مرکزی اصفهان نیز در کنار برنامه روستاهای اردستان در این طرح قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار داشت: مفتخر هستیم که اولین استان کشور در کاهش میزان آب بدون درآمد هستیم.

وی با بیان اینکه هدف ما خدمت رسانی هر چه ساده‌تر به مردم است گفت: سامانه 1522 برای ارائه خدمات 23 گانه افتتاح شده که در آینده هوشمند خواهد شد و به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی است.

امینی افزود: همچنین در زمینه خدمت رسانی به مردم و توجه به محیط زیست، حذف قبوض کاغذی در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با استقبال مردم همراه بود. از این دست فرهنگسازی‌ها و اقداماتی که در جهت حفظ محیط زیست است باید بیشتر انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه در استان با تنش مواجه نیستیم بلکه با بحران آب مواجهیم بیان کرد: هفته اول تابستان به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نام گذاری شده که معتقدیم نه تنها این هفته بلکه 365 روز سال باید به صرفه جویی توجه شود که خوشبختانه صرفه جویی آب استان در سال‌های اخیر بیش از دیگر استان‌ها شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: به طور متوسط 11 متر مکعب آب در ماه صرف هر خانواده می‌شود که در کشور این عدد 15 متر مکعب است و همچنین استاندارد کشور 20 متر مکعب است. متاسفانه چنین آمار بی‌نظیری در استان پرجمعیت و خشک اصفهان باعث شده برخی از مسئولان به تصور اینکه استان مشکلات آبی ندارد، اقدامی برای تامین آب استان انجام نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: 88 درصد از آحاد مشترکان ما زیر 20 متر مکعب مصرف دارند که از همه ساکنان استان تشکر می‌کنیم. بنابراین استان اصفهان در حوزه آب دچار تنش نیست بلکه دچار بحران است و باید در زمینه خشکسالی استان پژوهش انجام شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد