hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۵۰ درصد مسافران مترو از ماسک استفاده نمی‌کنند/وضعیت در اتوبوس‌ها بدتر است

۵۰ درصد مسافران مترو از ماسک استفاده نمی‌کنند/وضعیت در اتوبوس‌ها بدتر است

شهردار تهران با بیان اینکه فقط ۵۰ درصد مسافران مترو از ماسک استفاده می‌کنند گفت: نمی‌توانیم با افراد بدون ماسک برخورد قهری کنیم؛ اگر ستاد کرونا تصمیمی بگیرد ما هم وارد عمل می‌شویم.
پیروز حناچی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در پایتخت حمل و نقل عمومی است و مهمترین مسئله‌ای که از سوی شهروندان مورد تأکید قرار گرفته است آلودگی و ترافیک است و قطعا با توسعه حمل و نقل عمومی می‌توان این دو موضوع را کاهش داد.
وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری تهران برای توسعه زیرساختها و حمل و نقل عمومی کافی نیست خاطرنشان کرد: در ابتدای امر در احداث خطوط مترو تمام هزینه‌های زیرساخته به عهده دولت بود که به مرور این مسئله به گردن مدیریت شهری افتاد و این امر مشکلات جدی را برای شهرداری ایجاد کرد.
شهردار تهران در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه مگر قرار نبود در دوره مدیریت شهری فعلی هر ماه یک ایستگاه به بهره‌برداری و در اختیار شهروندان قرار بگیرد، گفت: هزینه ساخت یک خط مترو قابل توجه است و با بودجه فعلی شهرداری تهران همخوانی ندارد اما با همه این شرایط ما تلاش کردیم در ماه‌های گذشته برخی از خطوط و ایستگاه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم؛ همچنین وضعیت احداث سایر ایستگاه‌ها نیز بالای 95 درصد است.
حناچی با اشاره به اعمال تحریم‌ها و همچنین افزایش قیمت ارز خاطرنشان کرد: امیدواریم با مساعدت بانک آینده مبلغ 10 هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی در اختیار شهرداری قرار بگیرد و این در حالی است که با اعمال تحریم‌ها شرایط احداث ایستگاه‌های مترو نیز به مراتب سخت‌تر شده است.
وی همچنین در ارتباط با استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) در ایام کرونا گفت: در حال حاضر میزان ظرفیت استفاده شهروندان از مترو به 50 درصد ظرفیت مترو است و در واقع از یک میلیون و 800 هزار مسافر حدود یک میلیون نفر از مترو استفاده می‌کنند.
شهردار تهران همچنین درباره استفاده شهروندان از ماسک در مترو و اتوبوس نیز گفت: با اجباری شدن استفاده از ماسک و بنابر ارزیابی‌های انجام شده 50 درصد از مسافران مترو از ماسک استفاده می‌کنند که البته در برخی مناطق این مسئله رعایت نمی‌شود. همچنین در اتوبوس و با توجه به اینکه تردد در فضای باز است استفاده از ماسک نیز کمتر است.
حناچی با بیان اینکه شهرداری نمی‌تواند برخورد قهری با افراد بدون ماسک در مترو داشته باشد گفت: در این زمینه اگر ستاد کرونا تشخیص دهد ما وارد خواهیم شد اما در هر صورت هم اکنون استفاده از مترو به 50 درصد ظرفیت حمل و نقل رسیده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد