hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > گرانی و کرونا هر دو بر بازار طلافروشان ارومیه می‌تازند

گرانی و کرونا هر دو بر بازار طلافروشان ارومیه می‌تازند

با افزایش شیوع کرونا و تاخت و تاز گرانی‌ها، مراجعات مردم برای فروش طلا به شدت افزایش یافته و طلافروشان که از بازار خوبی بهره‌مند نبودند، به علت نبود نقدینگی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.
از ماه‌های گذشته شیوع ویروس کرونا سبب شد تا بسیاری از اشتغال‌های خرد دچار آسیب جدی اقتصادی شوند، حتی این ویروس به بازار پر سود طلافروشان نیز رحم نکرده و آنها را نیز با مشکلات اساسی روبه‌رو کرده است.
خبرنگار تسنیم با حضور در راسته طلافروشان بازار قدیمی ارومیه با چند تن از فروشندگان طلا به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه از نظر می‌گذرد.
هجوم مردم به طلافروشی‌ها برای فروش طلا
منصور عبدااله‌زاده از زرگران با سابقه ارومیه می‌گوید: در گذشته در این بازار پر زرق و برق، مردم به‌طور مداوم برای خرید طلا مراجعه کرده و سود زیادی نصیب طلافروشان می‌شد اما اکنون این فروشنده‌ها هستند که به طلافروشان مراجعه کرده و اندکی نیز برای خرید مراسم ازدواج به بازار مراجعه می‌کنند.
وی می‌افزاید: متاسفانه کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت دلار و طلا توان مردم برای خرید را بیش از پیش کاهش داده و مردم برای فروش طلاهای خانگی‌شان به طلافروشان هجوم می‌آورند البته پول نقد در طلافروشی‌ها به‌شدت نایاب است و نقدینگی به‌شدت کاهش یافته چون فروشی وجود نداشته است.
شهروز عثمانی از دیگر زرگران ارومیه می‌گوید: در حال حاضر فروشنده به میزان 90 درصد در بازار بیشتر از خریدار است و با توجه به تعطیلى کسب‌ و‌ کار‌ها و افزایش نیاز به نقدینگی، مردم براى جبران کاهش درآمدشان به سمت فروش طلا رفته‌اند.
وی می‌افزاید: تمامی اصناف ابتدا خرید می‌کنند و سپس می‌فروشند اما صنف طلافروشی ابتدا باید کالا را به فروش رساند و اگر توانست کمتر از آن قیمتی که فروخته خرید کند، در واقع سود کرده است.
سایت دیوار سنگی مقابل صنف طلافروشان
عثمانی بیان می‌کند: مالیاتی که فروشندگان باید پرداخت کنند، یکی از مهمترین علت‌های رکود در بازار طلا است که به‌طور ناعادلانه گرفته می‌شود همچنین خرید و فروش طلا در سایت‌های اینترنتی، تاثیر زیادی در کسب و کار طلافروشان گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم اسماعیل جنگخواه رئیس اتحادیه طلا و جواهر ارومیه در این گزارش حاضر به پاسخگویی نشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد