hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > آزادی گروگان 3میلیاردی پیش از خروج از مرز

آزادی گروگان 3میلیاردی پیش از خروج از مرز

ماموران با مسدود کردن تمامی راه‌های فرار آدم‌ربایان به پاکستان باعث شدند که آنها نقشه‌شان را عوض کنند و در نهایت به دام پلیس بیفتند
اشرار مسلح با ربودن جوانی 19ساله قصد داشتند او را به پاکستان منتقل کرده و 3میلیارد تومان باجگیری کنند. آنها برای لو نرفتن نقشه‌شان گروگان را 22روز نزد خود نگه داشتند و مدام مخفیگاه‌شان را تغییر می‌دادند تا اینکه عملیات تیم ضربت پلیس به این گروگانگیری پایان داد.
اواخر تیر‌ماه امسال پسر جوانی هنگامی که سوار خودروی خود از کمربندی زاهدان عبور می‌کرد، سرنشینان خودرویی راهش را سد کردند. چند مرد مسلح پیاده شدند و پسر جوان را با تهدید از خودرو پیاده کردند و با خود بردند. همه‌‌چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و پسر جوان که 19سال دارد، نتوانست هیچ واکنشی از خودش نشان دهد. ترس و وحشت همه وجودش را فرا گرفته بود.
مردان مسلح سر او را زیر صندلی خودرو گرفته بودند تا او متوجه هیچ‌چیز نشود. آنها ساعتی بعد به خانه‌ای که در منطقه‌ای دورافتاده قرار داشت رسیدند و پسر جوان را در آنجا زندانی کردند. حالا دیگر او متوجه شده بود که چه اتفاقی افتاده است. مردان مسلح او را ربوده بودند تا در قبال آزادی‌اش باجگیری کنند.
بهای سنگین آزادی
خانواده پسر جوان هنوز از اتفاقی که افتاده بود بی‌خبر بودند. اما وقتی او به خانه برنگشت و به تماس‌های تلفنی هم پاسخ نداد، نگرانی‌شان آغاز شد. همان زمان بود که یکی از آدم‌ربایان با خانواده‌اش تماس گرفت و خبر آدم‌ربایی را داد و بهای سنگینی برای آزادی او اعلام کرد؛ 3میلیارد تومان نقد. این مبلغ پول کمی نبود و پرداخت آن از عهده خانواده جوان ربوده‌شده خارج بود. آنها اما تصمیم عاقلانه‌ای گرفتند و خیلی زود همه ماجرا را با پلیس در میان گذاشتند.
خبر گروگانگیری 3میلیاردی در زاهدان خیلی زود به سردار محمد قنبری،  فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گزارش شد و او تیم ویژه‌ای از زبده‌ترین مأموران پلیس آگاهی را مأمور رسیدگی به این پرونده کرد. مأموران به خانواده گروگان آموزش دادند تا در صورت تماس دوباره گروگانگیران با آنها به‌طور صوری وارد مذاکره شوند تا پلیس از این فرصت برای ردیابی مخفیگاه آنها استفاده کند.
به سوی پاکستان
چند روز بعد مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد آدم‌ربایان گروگان‌شان را از شهر خارج کرده و قصد دارند به پاکستان منتقل کنند. این موضوع نشان می‌داد نقشه این گروگانگیری از مدت‌ها قبل طراحی شده است. در این شرایط گروهی از مأموران مسیری را که منتهی به مرز پاکستان می‌شد مسدود کردند تا مانع خروج گروگان شوند. گروگانگیران که با اشرار پاکستانی در ارتباط بودند قصد داشتند جوان 19ساله را به آنها تحویل دهند تا پول بیشتری از خانواده گروگان گرفته شود اما وقتی از سد شدن مسیرشان باخبر شدند نقشه‌شان را تغییر دادند و به سوی خاش حرکت کردند.
عملیات آزادی
هر چه می‌گذشت تیم ویژه پلیس به اطلاعات بیشتری درخصوص گروگانگیران دست می‌یافت. اما آنها مدام مخفیگاه‌شان را تغییر می‌دادند و حتی مدتی مناطق کوهستانی را برای مخفی‌شدن انتخاب کردند اما در نهایت عصر شنبه مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد آنها گروگان‌شان را در یکی از مناطق خاش مخفی کرده‌اند. در این شرایط مأموران در عملیاتی ضربتی جوان ربوده‌شده را پس از 22روز اسارت آزاد و 4گروگانگیر را دستگیر کردند. در جریان بازرسی از مخفیگاه متهمان چندین قبضه سلاح جنگی نیز کشف شد.
پشت پرده آدم‌ربایی
سردار محمد قنبری،  فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان درباره این عملیات به همشهری گفت: همکارانم به‌طور شبانه‌روزی روی این پرونده کار کردند تا سرانجام به نتیجه رسیدند و جوان ربوده‌شده آزاد و به سلامت تحویل خانواده‌اش شد. وی ادامه داد: گروگانگیران قصد داشتند این جوان را به آن سوی مرزها منتقل کنند و به اشرار پاکستانی تحویل دهند و پول زیادی نصیب‌شان شود اما با تلاش مأموران، در عملی کردن نقشه‌شان ناکام ماندند. وی درباره شرایط گروگان در این 22روز گفت: گروگانگیران در شرایط سختی از او نگهداری می‌کردند و مدتی در کوهستان و مدتی در مناطق بیابانی او را زندانی کرده بودند. آنها فکر می‌کردند او و خانواده‌اش وضعیت مالی خیلی خوبی دارند اما واقعیت چیز دیگری بود. به گفته وی هم‌اکنون 4آدم‌ربا در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد