hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رطوبت سرعت انتشار ویروس کرونا را بیشتر می‌کند

رطوبت سرعت انتشار ویروس کرونا را بیشتر می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: رطوبت هوا باعث می‌شود سرعت و انتقال ویروس کرونا بیشتر شود همچنین استخرها و فضاهای مرطوب خطر ابتلا را افزایش می‌دهند.

دکتر حسین کریم با بیان اینکه متأسفانه در کشور و استان البرز با روند صعودی ابتلا به کرونا رو به رو هستیم، گفت: مردم مانند روزهای اول شیوع کرونا در کشور این بیماری را جدی نمی‌گیرند و بسیاری موارد پیشگیری از این بیماری را رعایت نمی‌کنند، همین عادی سازی روال زندگی باعث شد در زمانی که همه فکر می‌کردیم کرونا را کنترل کرده ایم، مجدداً حمله خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه هر محل تجمع و ازدحام می‌تواند عاملی برای انتشار این ویروس باشد، گفت: مردم باید به رعایت سه اصل مهم یعنی استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست و رعایت فاصله یک تا دو متری از دیگران دقت جدی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم باید در کنار وضعیت اقتصادی و کسب و کار در دوران کرونا مورد توجه قرار بگیرد، افزود: حفظ سلامتی و وضعیت اقتصادی هر دو مهم هستند که ستاد ملی کرونا و ستاد استانی تلاش می‌کنند با تصمیم گیری درست از آسیب‌های این دو حوزه جلوگیری کنند.

دکتر کریم از مردم خواست کرونا را جدی بگیرند و همچنان بر رعایت سه گام اصلی در مبارزه با این ویروس پایبند باشند.

وی با اشاره به اینکه رطوبت هوا باعث می‌شود سرعت و انتقال ویروس کرونا بیشتر شود، گفت: استخرها و فضاهای مرطوب خطر ابتلا را افزایش می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به تغییر سبک زندگی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: به طور مثال بسیاری از شهروندان می‌توانند به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی که در آن فاصله ایمن رعایت نمی‌شود از دوچرخه استفاده و یا پیاده روی کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد