hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ثبت ازدواج رایگان در کرمانشاه به مناسبت هفته قوه قضاییه

ثبت ازدواج رایگان در کرمانشاه به مناسبت هفته قوه قضاییه

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه از ثبت ازدواج رایگان به مناسبت هفته قوه قضاییه در دفاتر ثبت خبر داد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارش از عملکردثبت اسناد و املاک به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت .
امیر بشیری در آغازاین جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به‌خصوص شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی ،معمار دستگاه قضایی و درود به روح پرفتوح امام راحل و شهدای انقلاب؛  برنامه های این اداره در هفته قوه قضاییه را تشریح کرده وگفت : به زودی ناحیه سه ثبت اسناد و املاک جهت رفاه شهروندان افتتاح خواهد شد.
 وی با اشاره به وضعیت اجرایی قانون کاداستر، گفت :در قانون حدنگار که مصوب ۱۳۹۳ می‌باشد ؛آمده است که پس از ۵ سال تمام سند ها تبدیل به اسناد کاداستری شود وهرگونه خدمات به اسناد دفترچه‌ای، نیازمند تعویض سند می‌باشد .ولی متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده که یکی از دلایل اصلی آن کمبود بودجه است .
بشیری در ادامه اضافه کرد :نقشه شهری که ما متولی انجام آن هستیم به صورت ۱۰۰ درصد و با دقت یک پانصدم انجام شده ولی چون اطلاعات حقوقی به نقشه ها متصل نشده است، تاکنون فقط ۱۰ درصد اسناد کاداستری شده و مابقی مستلزم یک فراخوان عمومی و همکاری بیشتر سازمان های دولتی است.
 این مقام مسئول با اشاره به ماده ۹ قانون حدنگار گفت: ادارات مکلف شده‌اند ظرف دو سال بعد از تصویب قانون تمام مستندات و مدارک املاک خود را به اداره ثبت تحویل دهند و اسنادشان را تک برگی کنند . در این خصوص ما یک سیستم شمیم (شبکه موقعیت‌یاب یک‌پارچه املاک )راه اندازی کردیم و به ادارات دسترسی دادیم تا نقشه برداری کنند ولی ادارات دولتی هنوز یک نقشه استاندارد به اداره ثبت تحویل ندادند .
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه اظهار داشت: در سال ۹۸ تعداد شرکت های تجاری ثبت شده ۸۳۶ مورد و ۱۴۶ موسسه‌ی غیر تجاری همچنین ۱۸ پرونده کارت بازرگانی در این اداره به ثبت رسیده است . همچنین در سه ماهه نخست سال ۹۹ تعداد شرکت های ثبت شده تجاری ۲۴۰ مورد و تعداد موسسه ثبت شده ۱۵ واحد ،علاوه براین ۲۸ پرونده کارت بازرگانی به ثبت رسیده است.
 وی در ادامه گفت: در سال قبل ۴۷ هزار و ۱۰۵ فقره سند مالکیت صادر شده است و از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۹ هزار و ۵۶۶ سند مالکیت کاداستری صادر شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد