hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برگزاری دهه کرامت با رویکرد استفاده از ظرفیت فضای مجازی

برگزاری دهه کرامت با رویکرد استفاده از ظرفیت فضای مجازی

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه های پیش بینی شده در ایام دهه کرامت متفاوت با سالهای گذشته و اغلب به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مشهد مقدس رویداد امروز-حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده در نشست خبری دهه کرامت و چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم؛ بیان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه های پیش بینی شده در ایام دهه کرامت متفاوت با سالهای گذشته و اغلب به صورت مجازی برگزار خواهد شد و در برنامه هایی که به صورت حضوری برگزار شود همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، افزود: از سه شنبه اول ذی القعده همزمان با ولادت حضرت معصومه (ص) تا ۱۱ ذی القعده همزمان با ولادت امام رضا (ع) برنامه هایی ویژه این ایام از جمله بزرگداشت و تکریم امام زادگان در پنجم ذی القعده، بزرگداشت شاه چراغ در 6 ذی القعده و ۱۱ ذی القعده ولادت امام رضا (ع) پیش بینی شده است.

وی با اشاره به شعار محوری دهه کرامت امسال با عنوان " همدلی کریمانه و مواسات به رسم اهل بیت (ع)" گفت: برنامه های عمومی دهه کرامت شامل پخش و قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) هر روز از ساعت 8 صبح، پخش نماهنگ با محتوای زیارت، استفاده از ظرفیت رادیو زیارت جهت معرفی امام زادگان، راه اندازی کاروان شادی در دهه کرامت با نام "شمیم کرامت" در ۱۴ شهرستان، ضبط برنامه جشن دهه کرامت با حضور سخنرانان و مداحان در ۴۰ بقعه متبرکه و پخش آن در فضای مجازی، نورافشانی بقاع شاخص استان در شب میلاد امام رضا (ع)، میزبانی از کاروان زیر سایه خورشید در همایش بزرگداشت امام زادگان است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده در خصوص ویژه برنامه دهه کرامت گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در چهار مرحله بسته های حمایتی به نیازمندان توزیع شد و مرحله پنجم آن با عنوان بسته های کریمانه تعداد 5000 بسته و هربسته به ارزش دو میلیون ریال در دهه کرامت از طریق مراکز افق  بقاع متبرکه توزیع می شود.

وی بیان کرد: در مرحله اول در طرح آرامش بهاری ر با عنوان "  استان مهربانی" 6472 بسته معیشتی، در مرحله دوم در ایام نیمه شعبان با عنوان " تبرکات مهدی" ۷۳۸۲ بسته، در مرحله سوم در ماه مبارک رمضان ۲۱۰۲۶ با عنوان " ضیافت همدلی" و مرحله چهارم  409 هزار 530 پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان با کمک خیرین، منابع وقف و نذورات بقاع متبرکه توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی افزود: در مجموع اقداماتی که اداره کل اوقاف از زمان شیوع ویروس کرونا انجام داده است از جمله توزیع بسته های معیشتی، بهداشتی، تهیه ماسک، نانوایی سیار 140 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه مادرانه به صورت مجازی گفت: با هدف توجه دادن مردم به موضوع فرزندآوری و ترویج فرزند آوری بیشتر مسابقه مادرانه طراحی و اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده در خصوص برگزاری مراسم استانی در روز پنجم ذی القعده به مناسبت روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان گفت: این مراسم در روز 7 تیرماه مصادف با پنجم ذی القعده در شهرستان کاشمر در بقعه متبرکه امام زاده حمزه(ع) کاشمر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برخی از برنامه ها امسال نمی توان برگزار کرد لذا جایگزین مناسبی برای آن در نظر گرفتیم از جمله یک سری فعالیت های مجازی از جمله مسابقه صدای نور برگزار کردیم، اظهار داشت: ما 9 فعالیت فرهنگی استانی و ملی را برگزار کردیم که اکثرا در قالب مسابقه بود و در بحث ولادت امام رضا (ع) به دنبال اجرا شدن طرح فرهنگی هستیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد