hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > تنها نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی ترویج فرهنگ مطالعه نیست

تنها نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی ترویج فرهنگ مطالعه نیست

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های متنوع فرهنگی کتابخانه‌های عمومی این استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گفت: تنها این نهاد فرهنگی متولی ترویج فرهنگ مطالعه نیست.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، نشست مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان با حضور حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ سعید دهقانلو، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ محمد مرادی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان و قاسم رؤفی، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان  به منظور برنامه ریزی جهت برگزاری برنامه های فرهنگی شاخص  به ویژه  جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.
حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن قدردانی از تلاش کتابداران شهرستان سمنان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بیان داشت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی استفاده کنیم.
وی با اشاره به تمدید دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان تیرماه سالجاری خواستار تلاش همکاران برای تشویق و ترغیب آحاد مردم برای شرکت در جشنواره شد.
 وی با تأکید بر شاداب سازی محیط کتابخانه‌ها گفت: شادابی حاصل از کتاب‌خوانی بهره‌وری را افزایش داده و به نشاط اجتماعی می‌انجامد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه باید رابطه مردم با کتاب را تقویت کنیم اظهار داشت: تنها نهاد کتابخانه‌ها متولی ترویج فرهنگ مطالعه نیست بلکه توسعه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی به عزم همگانی و کمک تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه نهادهای فرهنگی نیاز دارد.
شاکری با اشاره به این مطلب که مطالعه کتاب دانایی انسان را گسترش می‌دهد افزود: کتابداران باید مراجعان را در انتخاب کتاب مناسب با توجه به شرایط سنی راهنمایی کنند.
 در ادامه محمد مرادی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان با اشاره به این مطلب که شش کتابخانه عمومی و یک کتابخانه مرکزی در این شهرستان وجود دارد اظهار داشت: 19 هزار و 192 نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.
وی از وجود 263 هزارو 543 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد