hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استان بوشهر در فهرست قرمز کرونایی قرار گرفت؛ سواحل و پارک‌ها مسدود شدند

استان بوشهر در فهرست قرمز کرونایی قرار گرفت؛ سواحل و پارک‌ها مسدود شدند

درپی افزایش بیماران کرونایی، شهرستان‌های مختلف بوشهر در لیست قرمز و هشدار کرونایی وزارت بهداشت قرار گرفت و در راستای شکستن زنجیره انتقال این ویروس سواحل و پارک‌های استان بوشهر مسدود و تردد در این مکان‌ها ممنوع می‌شود.
شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرهای مختلف استان بوشهر و روند صعودی بیماری کووید 19 نگرانی‌های ابتلا به این بیماری در شهرها و روستاهای این استان را افزایش داده است که به‌گفته سخنگوی وزارت بهداشت کاهشی در میزان ابتلا و بستری بیماران کووید19 در استان بوشهر گزارش نشده است.
 این‌روزها مسئولان ستاد مقابله با کرونا درصدد ایجاد راهکارهایی برای قطع زنجیره انتقال ویروس در نقاط مختلف استان بوشهر هستند که بر اساس تصمیمات فرماندار دشتی همه پارک‌ها، بوستان‌ها و تالارهای شهرستان دشتی تعطیل شدند.
فرماندار کنگان هم وضعیت این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی اعلام کرد و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان کنگان را  نتیجه عدم رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی و توجه نکردن به پروتکل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و لوازم حفاظت بهداشت فردی دانسته است.
این گزارش حاکی است این روزها تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان‌های دشتستان و گناوه افزایش یافته که نگرانی‌های مردم و مسئولان را تشدید کرده است.
 استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده اجباری از ماسک در محافل عمومی و ادارات برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا اظهار داشت: با بررسی انجام‌شده  اکنون بیش از 70 درصد کارکنان ادارات استان بوشهر از ماسک استفاده می‌کنند که این فرهنگ باید در همه سطوح جامعه گسترش یابد تا بتوان زنجیره انتقال ویروس کرونا را شکست.
عبدالکریم گراوند همراهی مردم و بازاریان در مقابله با بیماری کرونا را امری مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: بی‌توجهی برخی افراد نسبت به استفاده نکردن از ماسک زمینه افزایش بیماران ابتلا به کووید 19 را افزایش داده است.
وی از ایجاد محدودیت‌ها در برخی نقاط استان بوشهر برای کنترل کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید از دورهمی‌ها و برگزاری تجمعات در آئین ختم و عروسی‌ها و دیگر مراسم جلوگیری شود.
فرماندار شهرستان بوشهر هم وضعیت این شهرستان در مرحله هشدار دانست و تاکید کرد: در راستای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا سواحل و پارک‌ها در شهرستان بوشهر مسدود و تردد در این مکان‌ها ممنوع می‌شود.
عباس جمشیدی، سلامت مردم را خط قرمز مسئولان  دانست و افزود: سازمان‌ها و بدنه اداری دستگاه‌ها اجرایی باید دراین زمینه رعایت کامل پروتکل بهداشتی مورد توجه قرار دهند و نظارت و کنترل‌ها را بیشتر کنند.
وی از نصب بنر توقف ممنوع در سواحل بوشهر خبر داد و  بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای  کنترل جلوگیری از ورود به سواحل و پارک‌ها آماده باشند و بنر توقف ممنوع در ساحل نصب شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش بیماران کرونایی و بستری‌ها در بیمارستان‌های استان افزود: تنها راه مصون ماندن از ابتلا به بیماری کووید 19 استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.
سعید کشمیری با بیان اینکه مردم نباید بدون پوشش ماسک در مکان‌های عمومی تردد کنند گفت: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا متصدیان فروشگاه‌ها باید از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند.
وی، همکاری مردم در پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات را امری مهم و ضروری دانست و بیان کرد: شهروندان با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها می‌توانند در پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا  مشارکت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در اوج ابتلا به بیماری کووید 19 قرار داریم تصریح کرد: هرچند بیمارستان‌های استان بوشهر برای مقابله با کرونا مجهز است ولی افزایش بیماران کرونایی وضعیت را وخیم‌تر و نگرانی‌ها را افزایش می‌‌دهد.
کشمیری با تاکید بر شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا افزود: در این شرایط می‌طلبد که همه مردم به مسائل و قواعد بهداشتی توجه  و با رعایت این موازین به سلامت خود و دیگران کمک کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد