hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کرم‌های ضدآفتاب برای سلامتی مضرند؟

کرم‌های ضدآفتاب برای سلامتی مضرند؟

یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.
هدی عین اللهی، متخصص پوست و مو ،کرم ضد آفتاب یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می‌کند تا از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید مراقبت کند.
او افزود: خورشید در تمام روز‌های سال و حتی در روز‌های ابری حدودا ۸۰ درصد از پرتو‌های خود را می‌تواند از لابه لای ابر‌ها عبور داده  و به ما برساند.کرم ضد آفتاب، پوست را  در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند. استفاده از کرم ضد آفتاب باید به یک عادت همیشگی و روزمره برای مراقبت از پوست تبدیل شود. این اقدام پیشگیرانه باید در تمام روز‌های سرد و گرم سال انجام شود.
این متخصص پوست و مو ادامه داد: هر چه افراد در ارتفاعات قرار بگیرند، میزان اشعه‌های فرابنفش خورشید را بیشتر دریافت می‌کنند. پس افراد در روز‌هایی که قصد تفریح برای اسکی به ارتفاعات را دارند، حتما از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنند.  توصیه می‌شود کرم ضد آفتاب را در کیف خود داشته و مدام استفاده کنید.
او با تاکید براینکه از کرم ضد آفتاب برای کودکان خود استفاده کنید، گفت: ضد آفتاب‌هایی که حاوی اکسید زینک و دی‌اکسید تیتانیوم هستند یا ضدآفتاب‌های مخصوص کودکان و نوزادان، برای پوست‌های حساس آنها مناسب‌تر است.
زدن کرم ضد آفتاب
عین اللهی گفت: هر چه بیشتر پوست افراد در مقابل نور خورشید قرار بگیرد لکه‌های پوستی بیشتری را مشاهده خواهند کرد. سلول‌های ملانین در پوست باعث تیره شدن پوست در زمان مواجه شدن با امواج خورشید خواهند شد.
او افزود: ۹۰ درصد پیری پوست بر اثر نور خورشید ایجاد می‌شود. افرادی که روزانه از ضد آفتاب با حداقل (۳۰SPF) استفاده می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر در خطر پیری پوست قرار دارند.
این متخصص پوست و مو بیان کرد: استفاده از کرم ضد آفتاب سبب محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک ‌کند.
او تصریح کرد: اولین نشانه آسیب نور خورشید برنزه شدن پوست و بعد از آن تبدیل شدن به سوختگی است. آفتاب سوختگی شامل سوختگی‌های روی سطح پوست می‌شود که نتیجه آن آشکار شدن نقاطی قرمز و خارش دار روی سطح پوست خواهد بود.

کرم ضد آفتاب

عین اللهی گفت: کرم خوبی برای پوست خود تهیه کنید و همیشه ضد آفتاب را در دسترس داشته باشید. تمام افراد توجه کنند که ضد آفتاب باید از هر دو اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند و SPF آن حداقل ۳۰ باشد. هیچ وقت افراد بدون ضد آفتاب جلو نور خورشید قرار نگیرند.
روزانه چقدر ضد آفتاب باید استفاده کرد؟
این متخصص پوست و مو تصریح کرد: همیشه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه، پوست خود را به ضد آفتاب آغشته کنید. هر روز  باید به اندازه یک قاشق چای‌خوری برای هر عضو یا قسمتی از بدن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید؛ یعنی یک قاشق چای‌خوری از لوسیون ضد آفتاب برای صورت و گردن، یک قاشق چای‌خوری برای هر بازو و برای هر ران پا، هر ساعد دست، هر ساق پا و همچنین برای قسمت سینه و شکم و پشت و پشت گردن هم یک قاشق چایخوری از کرم ضدآفتاب کافی خواهد بود. اما برای اسپری ضد آفتاب، باید به اندازه‌ای استفاده کرد که  بتوان به خوبی با دست آن را پخش کرد. از هر نوع اسپری ضد آفتابی که استفاده می‌کنید باید بعد از هر ۲ ساعت آن را تمدید کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد