hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تاخت و تاز کرونا در زنجان؛ مردم فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

تاخت و تاز کرونا در زنجان؛ مردم فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

زنجان در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارد و تا زمانی که مردم فاصله‌های اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد شدت گرفتن شیوع این ویروس خواهند بود.
اواخر سال 98 کشور با بحران کرونا مواجه شد، ویروسی منحوس که هر لحظه در حال جولان دادن در میان مردم است، ویروسی که عده بسیاری از افراد جامعه را درگیر خود کرده و برخی از مردم را به کام مرگ کشانده و بیمارانی را  چشم به راه بهبودی در بیمارستان‌ها بستری کرده است.
اما از آن‌جایی که این ویروس هیچ راه درمان قطعی ندارد و واکسن آن نیز تا حال حاضر کشف نشده است بهترین روش برای در امان ماندن از ابتلا به آن، رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی، عدم تردد در نقاط پرازدحام و در نهایت اجتناب از قرارگیری در فاصله نزدیک با فردی است که به کرونا ویروس مبتلا شده است.
با این که عده‌ای چند ماه است خود را در خانه قرنطینه کرده‌اند اما بسیاری نیز آزادانه بدون داشتن ماسک، دستکش و بی‌توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حال گشت‌و‌گذار در بازار و مکان‌های تفریحی‌اند و آن‌طور که باید دیگر بیماری را جدی نمی‌گیرند و تصور می‌کنند کرونا با آن‌ها مهربان‌تر خواهد بود در صورتی که جولان این ویروس به حدی شدید است که اگر ذره‌ای غفلت شود هر فردی را در دام خود گرفتار می‌کند.
بر همین اساس در هفته‌های اخیر بی‌توجهی و بی‌مبالاتی‌های مردم استان زنجان نسبت به رعایت موازین ساده بهداشتی سبب شده است تا تعداد بیماران مبتلا به کرونا، بستری شدگان و فوت شد‌گان توسط این ویروس روبه فزونی گذارد و کادر درمان را بیش از پیش خسته‌تر کند.
پرویز قزلباش در گفت‌و‌گو با تسنیم  با اشاره به این که شهر زنجان از لحاظ شیوع ویروس کرونا وضعیت مناسبی ندارد، اظهار داشت: در سایه بی‌توجهی‌های مردم تعداد آلوده‌شدگان به این ویروس در روز‌های اخیر در حال افزایش است.
‌این مسئول با تاکید بر این که تنها راه مبارزه با این ویروس شست‌وشوی مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک و دست‌کش است ادامه داد: هر فرد کرونایی بلافاصله یک شخص دیگر را درگیر می‌کند و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هنوز هم شفا بخش‌ترین نسخه در مقابله با ویروس کرونا است.
حال به نظر می‌رسد، تنها راه به بن بست کشاندن این ویروس رعایت فاصله اجتماعی است و اگر فاصله‌هایی که ما را به کنار هم ماندن امیدوار می‌کنند رعایت نشود، می‌تواند یک عمر پشیمانی را در پی داشته باشد‌.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد